♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 10 mars 2009

VARFÖR tvingade du mig att.....

Av Camilla - 10 mars 2009 07:53

....rensa strömming? Din dumma dumma förskole fröken!!! Jag plågas fortfarande av minnena från den upplevelsen!!!!

Usch ja!!! Fisk ger mig kväljningar! Folk brukar förvånat höja sina ögonbryn och säga..."määh,äter du inte fisk????"

Nej fy ugly fan säger jag. Och kväljs nästan. Jag tror jag vet varför......

När jag gick i förskolan så skulle vi minsan hjälpa till att göra mat varsin dag. Gissa vad som föll på min lott??? Jooo STRÖMMIMG!!!

Två hala fjälliga illaluktande strömmingar skulle jag rensa! Rensa...herreguuud jag var sex år och höll ju på att spy av bara tanken på att hålla iden råa fisken.

"Alla ska hjälpa till med maten" dånade frökens röst.

"Jamen...ja vill inte" sa jag och svalde ner gråten.

"sätt igång nu så det blir klart" mullrade hon

Försiktigt la jag den hala fisken på skärbrädan *ulkar* å så drog jag till med kniven under fiskens mage. *uaaah nu spyr jag snart*

Blask....ut ur fisken vällde allt snusk som finns i en fiskmage! (jaja nu väller det väl inte så mycket från en liten strömming men det VAR mycket för en sexåring)

Lukten var hemsk. Känslan av att stå där med fisk kråm på händerna var lika hemsk.

Nu satt spyorna i halsen och jag ulkade å ulkade,tårarna, som jag hela tiden hade svalt undan strömmade nu fritt nerför mina kinder.

Jag försökte febrilt karva undan inälvorna så jag skulle bli klar nån gång. Genom tårarna såg jag på min fröken som inte gjorde en min av att låta mig slippa den fortsatta rensningen!!!

Svalde och rensade...till sist var fiskjäveln rensad och jag rusade gråtande ut därifrån.......

Hur det gick sen kommer jag inte ihåg,jag hade ju fortfarande en fisk kvar att rensa!

Men detta är ett starkt minne som jag än i denna dag får rysningar av!! Fy vilket sätt!!

VARFÖR utsatte hon mig för detta???

Jag kommer att utkräva HÄMND den dag jag återser henne. Då ska hon få en rå strömming i ögat!!!!

 
 
Yvonne Söder

Yvonne Söder

10 mars 2009 08:43

Visst är det hemskt vad man tvingades till som liten, jag var ju liten på -50 talet och blev skrämd av tandläkaren! Sitt still och håll kä***! var det som gällde. Bedövning? Ja, om vi ska rotfylla annars är det onödigt! det går så FORT!!!! Det tog mig ända in i vuxenåldern med en bra tandläkare att komma över detta!
J-a fasoner! hoppas det är borta helt!

http://virvlans.bloggagratis.se

 
Anna med riesenkillarna

Anna med riesenkillarna

10 mars 2009 09:21

Tack för de fina raderna i min blogg...jo det blir i rättvik.
Ja kan också säga att ja inte är någon stor fantast på fisk.
Stor kram

http://www.riesenpojkarna.se.nu

 
Eva me resten av flocken :0)

Eva me resten av flocken :0)

10 mars 2009 10:14

*minns-me-bedrövelse-jag-mé*!!!!!!!!! avskyr både fisk OCH SPENAT!!!!!!!! denna vidriga gröna hemska slibbiga massa som OM den nuddar tungan så kräks jag!!! jävla mattanter på skolan!!! dom förstörde många många ungar dom, genom att tvinga stackars ungar... blä!!!
Huga...
Kramiz å hoppas du mår bättre snart....

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

10 mars 2009 10:34

Ja du, jag är ännu livrädd för tandläkare. Jag var sex år och gubben slant och borrade i tandköttet. Jag bet honom och fick en örfil så att jag for ur stolen...

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Helén o Deco

Helén o Deco

10 mars 2009 10:34

För min del är det någon slags pudding med apelsinskal och mandel i. Alla var tvungna att sitta kvar tills alla var färdiga. Jag brukade alltid vara sist men just den här dagen var jag klar först. Som "belöning" fick jag hämta efterrätten. Som bestod av ovanstående... Kväljningar och tårar följde. Det slutade med att jag blev sittande sist kvar med min äckliga efterrätt och ALLA, både fröknar och ungar skällde på mig för att jag inte blev klar och alla fick sitta vid bordet och vänta på mig.

Jag har också traumatiska minnen av kött som ENBART bestod av fett och havregrynsgröt... men det blir för långt att berätta det också. Djävla dagisfröknar det fanns!

http://decosmatte.bloggagratis.se

 
Dat

Dat

10 mars 2009 10:48

Blääääää!!!! jag ryser.

http://hundtraningen.blogspot.com

 
stort och smått

stort och smått

10 mars 2009 14:56

Men fyyyy så hemskt, så elakt och vidrigt gjort mot någon så liten... Hoppas att hon bara var oförståndig nog att inte inse att du äcklades så. För om hon såg hur illa du mådde av det och hon ändå tvingade dig... Elakt!

http://agneta.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

10 mars 2009 16:25

Fy vilken hemsk upplevelse och fröken!!!

Ha en skön kväll och krya på dig!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Veronica mm.

Veronica mm.

10 mars 2009 17:45

Näää,fyyy....
Vilken JÄ*** fröken!!!!
Men du kan ju äta fiskolje kapslar så får du i dig den viktiga oljan ändå!!!
Och dom kan du ju äta vilken mat du än gör.
Vad duktig Eddie var hos tand läkaren då.
Kramen på er....

http://frippe.bloggagratis.se

 
molle & matte

molle & matte

10 mars 2009 18:20

Men såna upplevelser är ju inte dom bästa..
Ät fiskpinnar det funkar...för oss..
matte äter nämligen inte heller fisk

http://www.pillans.se

 
nilla

nilla

10 mars 2009 20:25

Vilken häxa!!!
Såna borde inte få komma i närheten av barn!

http://thenilla.bloggagratis.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

10 mars 2009 21:12

Ja se vissa ska helt enkelt inte vara lärare, tråkig upplevelse att behöva vara med om som liten. Jag älskar ju fisk i alla former men visst kan jag förstå att man avstår efter en sån där upplevelse.

http://timsevimse.blogg.se

 
Truddelutt

Truddelutt

10 mars 2009 22:40

MEN vilken elak förskolefröken! Hur kan man göra så mot ett barn?? Förmodligen hade hon ett stort maktbegär. FY!
Kram på dig!

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

11 mars 2009 06:23

Nää! Fy va elakt! Jag blir rasande när jag hör sånt där! Hur kan man behandla barn på det viset! =( Stackars dig...

Kram på dig!

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

11 mars 2009 10:55

frökenﯞﯾﯥﯕﯝﮄ††ᾦᵆۅᴥ:(:( grrrr

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

11 mars 2009 22:13

Men usch vilken elak kärring… Jag förstår mer än väl att tanken på fisk får din mage att vända sig.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards