♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

Dagens uppgift......trädfällning.

Av Camilla - 29 augusti 2009 21:27

Nu är den äntligen omkull! Det stora solslukande björken. Nu får vi full sol på verandan och sol( som tillsommaren även ska bli pool) däcket. Härligt!

Lite läskigt var det när den skulle fällas för den lutade som 17 in mot gården och verandan.....men med erfaren trädfallare och hjälp av en vinsch så gick det galant.

Björken föll med ett brak åt rätt håll :)

Här är en höjdrädd make på väg upp för att fästa vinschen...


Här är förste motorsågare...farfar


Timmäääär!!!!!!!


Nöjda killar med sitt nedlagda "byte"


Här är grabbarna i toppen av björken. Kul lekställe.


Filip diskuterar viktiga traktorgöromål med farfar.



Vilken skillnad det blev,fullt ljusinsläpp from nu. Underbart.

Nu är det bara tråkgörat kvar....nämligen att ta reda på allt björkris...phu!!

 
 
Helén Deco & Bruno

Helén Deco & Bruno

29 augusti 2009 23:00

He he he varför tror du jag satte den överst? :D
Du behöver inte vara skrajsen, den är död nu och jag har fått mitt straff! Regnat som fan :(

Förlåt! :)
_
Du känner ingen som vill komma och karva i en gigantisk lönn?

http://decosmatte.bloggagratis.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

29 augusti 2009 23:23

Åh fy jag som är höjdrädd ryser... att våga gå upp på stegen... himmel... Men skönt att det blev fixat, förstår att det blev ett annat ljus, härligt!

http://timsevimse.blogg.se

 
Vicke

Vicke

30 augusti 2009 09:36

Vad bra att det gick bra och härliga bilder blev det

http://www.metrobloggen.se/jagbloggarigen

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

30 augusti 2009 16:11

Vilken fixardag, ser ut som ni hade trevligt medans ni gjorde nytta!!

kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

30 augusti 2009 21:53

Så skönt att bli av med ett träd som står på fel plats. Men som sagt. Tråkjobbet med att få bort ris och löv tar en stund. Resten av björken kan ge ett par fina brasor framåt vintern.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Yvonne

Yvonne

31 augusti 2009 11:41

Coolt med en farfar som kan fälla träd! =D

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
pillan

pillan

31 augusti 2009 14:44

men det där med pooldäck låter ju toppen.

http://www.pillans.se/wp

 
LOTTA

LOTTA

31 augusti 2009 18:03

det där kommer ju bli super:)du bjuder väl på kaffe vid pooldäck i sommar när vi kommer o skall träna hund;)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Gunbritt med flock

Gunbritt med flock

1 september 2009 14:14

Tackar!!! Ja du nu har vi fullt med smågryn :) fast dom växer så det knakar!!!
Mamma Giah är redan bättre (fått medel som hjälpte direkt)
Kul att du tittade in hos oss :)

Vilken fin schäfer ni har :)...Saknar min sååå när jag ser bilder...(vår älskade Bamse blev tyvärr bara 8 år pga. Allergier)
Pojkarna är ju oxå härliga ;) tur att det fixade sig med tanden!!!
Minns hur mycket buspojkar hittar på, mina är vuxna nu...Tiden flyger iväg och jag har två barnbarn, pojke 6 år och flicka 3 år...
Men där är det föräldrarna som tar allt det där jobbiga... Jag njuter mest av dom ;)

Vilka fina bilder på trädfällningen!!!
Tittar snart in igen Gunbritt

http://www.belgarhuset.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards