♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Regnig dag...en bra dag...iaf den här dagen.

Av Camilla - 29 juli 2010 21:41

Idag styrde vi färden till Furuvik. Väl medvetna om att det skulle bli urväder. Det blev det oxå....full blåst och regnet öste ner emellanåt.

Men det gjorde inget...vi var fullutrustade med regnkläder så det gick ingen nöd på oss. Bäst av allt var ju att det var minimalt med folk,inga köer någonstans. Toppen!

Självklart fick Gizmo vara med på en hel dags social träning. Han skötte sig alldeles utmärk och jag är så stolt över den lilla juvelen. Helt obrydd om folket som var där. Han log glatt mot alla och viftade på svansen.

Många beundrande blickar fick han och det var flera stycken som kom fram och pratade med honom.

Såhär blåsigt var det ute vid kustbatteriet.  


Himmelen var vid öppen emellanåt.   


Eddie ,som var sugen på Plopp tyckte att vi skulle spela på Plopphjulet.

Gissa om lyckan var total när vi kammade hem storvinsten på första försöket =)

På väg mot bilen ville Filip prova lyckan i "Chips och Ostkrokshjulet"....samma lycka där. Helt sjukt. Vi som aldrig vinner nåt på såna där hjul.

  



Häromkvällen träffade vi Sanna och några Sockervindar på klubbben.

Ett tajt gäng som är så flitiga i diverse tävlingar. Man hinner inte mer än vända ryggen till så har nåt av ekipagen tagit ett nytt pris :)

Sätt press på oss kull 2or bara...göre´=)

Ett gäng bilder från träffen kommer här.

Det har visst växt ut en tass på Gizmos rygg....undrar om försäkringen täcker sådant....  

      

Fina syskon  

Nu är vi supertrötta och tänker stupa i säng.

natti med er allesammans!!


 
 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

30 juli 2010 12:03

Vad roligt med en liten släktträff! Det är roligt att det går så bra för familjen även om man får lite lätt prestationsångest ;)
Tänkte på er när vi åkte förbi "er" skylt :)

http://aussiemonster.se

 
Marie L

Marie L

30 juli 2010 12:16

Snacka om tur:-) förstår att grabbarna var glada!
Fina syskonen. Vi ses på utställningeni slutete av augusti, ska bli kul!

http://www.123minsida.se/minos

 
Liza, Lotus &Pax

Liza, Lotus &Pax

30 juli 2010 12:18

Fina bilder! Ja, nu tror jag att Pax öron har skärpt till isg lite, efter lim i en vecka ungefär. Vi får väl se om de håller sig såhär nu...
Jag vet inte riktigt, de bara blev så ;) Visst är han fin, mitt vilda hjärta!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marie L

30 juli 2010 12:23

Själv provade jag att "tejpa" efetr utställningen tidigare, och det satt fint på nätterna (i VÄRMEN!). sedan skakade hon bara huvudet och jag var orolig för "blodöra" så nu får de "fladdra" bäst de vill SÖTöronen:-) Hade uppdaterat på hemsidan, men allt försvann och jag orkade/hade inte tid att skriva om, så kan det gå!

 
junitjej

junitjej

31 juli 2010 08:34

Man ska verkligen passa på att åka till nöjesparker då det regnar. Med rätt kläder på så gör inte lite vatten någonting alls. Så skönt att slippa köer!

Vilka underbara hundar!!

http://junitjejen.se

 
junitjej

junitjej

1 augusti 2010 13:55

Svar: Är man bara rätt klädd, så är det skönt att promenera i regn. Hunden måste ju ut oavsett väder, så det är bäst att klä sig riktigt. Men jag får nog erkänna att det blir inte lika långa promenader i regn som i uppehåll.

Har ni ätit upp alla Plopp och alla ostbågar än?

http://junitjejen.se

 
Maria&Cash

Maria&Cash

5 augusti 2010 20:23

Det ska verkligen bli super kul att börja studera igen :) Ny och ny bil vet jag inte om det blir, men drömmen finns där. Fina kort på syskonen! Vad roligt att du ska ställa ut! Jag är lite nervös, första gången och allt. Men det löser sig nog. :)

http://www.marycash.wordpress.com

 
Anna med flock

Anna med flock

7 augusti 2010 12:15

Första bilden är ju superskön! Vilka öron har får i blåsten lillpojken!

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

Truddelutt tittar in

9 augusti 2010 09:13

Ååååh *tårögd* Läste just om Bentley. :( (Ok, jag erkänner, jag har inte varit här och hälsat på på väldigt väldgit länge...)

Men vilken underbar liten Gizmo!!! Så fantastiskt söt!!! Bra namnval, min katt heter Gizmo. Men det är kanske inget som gör din Gizmo så stolt. :)

Ha det gott!!!

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

9 augusti 2010 12:07

Ja nu var det en lite rolig historia kring den där hp rosetten... Man fick köpa en på plats, därav lite finare, Marie köpte ingen, men hade en bekant vars uppfödare hade köpt en till dem... Lånade den lite kvickt och fotade Lystra med den, det bjöd jag på!

http://www.sugarwinds.se

 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

10 augusti 2010 17:17

När Milo blir glad kommer han farandes med öronen slickade bakåt, hela kroppen vickandes och en stor vit glänsande tandrad framme, då vill man bara äta upp honom för att han är så söt! Det är väl hans sätt att kompensera för uteblivna svansviftningar, haha!

http://aussiemonster.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards