♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

Tiden går fort när man har roligt......

Av Camilla - 14 augusti 2010 08:27

....och det har jag då verkligen haft dom här snabba fyra månaderna. Valptiden har varit/är underbar!

Helt enkelt ljuvligt. Vad vore livet utan hund?

Gizmo......min glädjekälla,min oas,min lilla vän , min lilla rehabvalp. Som hjälper mig ut i skogen,på promenader och träning. Som dagligen skänker mig så mycket kärlek med sin ständigt viftande svans.

Tack Sanna för att jag fick förtroendet att förvalta denna under bara hund!!

GRATTIS älskade lilla ulltuss på sex-månaders dagen!! GRATTIS alla härliga kullsyskon. Det är så kul att följa er via bloggar och Sannas rapporter!

Ha en fin lördag allesammans!

Gizmo 6 månader,51cm i mankhöjd och ca 17 kg.   

  


        

 
 
Linda med flock

Linda med flock

14 augusti 2010 08:48

Han är verkligen helmysig,kommer och hälsar på nån dag.

http://www.flashtins.se

Camilla

14 augusti 2010 08:55

Ja gör det :)

 
Carolin

Carolin

14 augusti 2010 11:14

Vilken liten sötis!!!!

http://www.arrdiz.se

Camilla

14 augusti 2010 14:16

Ajj nåååw :))
När får ni hemta eran lilla brunkaka då?

 
Helén D & B

Helén D & B

14 augusti 2010 14:02

Men Camilla det var inget kul att läsa förra inlägget :( BRA att du fått en diagnos i alla fall och sedan får man se hur du fortsätter härifrån. Skönt att du får rehab :) hoppas det hjälper!

Angående Snuttegullet här ovan så grattar jag förstås på halvårsdagen! Känner mig lite ansvarig... ;) och det är så klart jättekul att du är så nöjd med honom :D
Han står jättefint... hur går det med spårandet... och lydnaden...? ;) Du fattar att jag måste fråga va? :D

http://brudec.wordpress.com

Camilla

14 augusti 2010 14:24

Ja det ska bli skönt att få lite tips och råd sammt träning. vad som helst som kan underlätta vardagen .
Klart att du ska känna lite ansvar....mycket värdefulla tips från dig styrde mig i rätt riktning :)
Det går ganska bra med lydnaden. Vi tränar på fotpos och ingångar. Sitt/ligg stanna kvar och inkallning.
Vi skyndar långsamt och försöker tänka på att det Alltid ska vara roligt för Giz att träna :)
Spårar gör vi för sällan men han går bättre för varje gång :)

 
Helén igen

Helén igen

14 augusti 2010 19:15

Phu! Skönt att du inte fastnat helt i utställningsträsket ;) Skynda långsamt och ha kul verkar som en bra strategi :)

http://brudec.wordpress.com

Camilla

20 augusti 2010 11:10

Inte fastnar vi i nåt träsk inte ;)
Ja visst låter det som en bra strategi...hoppas den funkar oxå. *ler*

 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

15 augusti 2010 05:15

Tack för grattis! Milo hälsar till fina brorsan (som för övrigt har hela 3 kg försprång) :)

http://aussiemonster.se

Camilla

20 augusti 2010 11:09

OJ....tre kg! Men jag tror att Mr Cash leder viktligan....:)

 
Maria&Cash

Maria&Cash

15 augusti 2010 18:33

Ja dom börjar bli stora nu! Snart inga valpar längre, på gott och ont ;)

Vilken mysig bild på er två!

http://www.marycash.wordpress.com

Camilla

20 augusti 2010 11:07

Hehe...ja han gillar att mysa nära ,nära ska det vara :)

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

15 augusti 2010 23:48

Haha, ja varsågod! Tack för att ni ville ha honom, känns som ni är ett utmärkt team där uppe i norr!

http://www.sugarwinds.se

Camilla

20 augusti 2010 11:06

Tack :)

 
Grimm

Grimm

16 augusti 2010 19:23

Grattis! ;)
Jag fyller 6 månader idag minsann :) Tiden går fort när man har roligt, som sagt. Lite för snabbt enligt lillmatte, hehe.
/Grimm

http://www.grimm.bloggplatsen.se

Camilla

20 augusti 2010 11:06

Ruskigt snabbt. Grattis i efterskott Grimm!

 
Marie L

Marie L

19 augusti 2010 09:20

Grattis till 6 månader lite i efterskott till fina Gizmograbben! Har lite datorstrul, så ligger lite efter med den biten just nu.Ska bli kul att ses i månadsskiftet. :-)

http://www.123minsida.se/minos

Camilla

20 augusti 2010 11:03

Ja det ska bli trevligt att se er "live" ;)
Inte långt kvar nu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards