♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Det tar sig...som mordbrännaren sa =)

Av Camilla - 19 maj 2011 20:38

Torsdagskväll betyder hundträning på klubben....vilket vi naturligtvis gillar väldigt mycket =)

Ikväll blåste det stormvindar och kolsvarta moln tornade upp sig. Vi hade dock tur och hann köra lite innan regnet kom.

Platsliggningen idag gick riktigt bra! Han låg tiden ut trots att grannen reste sig upp två gånger. Duktig Gizmo

Lite ljud kom det dock men det är ju bagateller...haha....nejdå vi ska nog jobba bort det med,

Innan vi for hem så gick jag in på agilitybanan.....om det var så smart vet jag inte.....Gizmo verkade älska det. =)  Över hindren ,full rulle genom tunnlarna å på höga balans hindret (vet ej vad det kallas) och A (heter det så) hindret.....åhhh så skoj!

Tyvärr kan jag ju knappt springa och närminnet suger......därför har jag slagit ifrån mig agilityn.....fan oxå att man ska ha en vissen kropp :(

Nåja nån av pojkarna kanske vill prova agility med Giz....

Våra morgon promeader brukar vi ta längs älven och den vackra forsen. Älskar vattendrag och kan sitta länge och bara titta på virvlarna. Gizmo tycker ju också om allt som är vått och plaskar gärna i vattnet. Här är några bilder på badpojken.

 

       

         

En liten myra  


Ps...Den nya fina headern har Maja gjort! Tack så mycket för hjälpen  ;)

 
 
Helena

Helena

19 maj 2011 21:10

Åh vilka fina bilder på GizmoBUS och superfin header!

http://holmstorp.bloggagratis.se

Camilla

19 maj 2011 21:15

Tack! =)
Ja hon är duktig Maja! Tur att hon är snäll och hjälper en som int begrip hur man gör ;)

 
Marie L

Marie L

20 maj 2011 07:40

Oh vilka härliga bilder på "badpojken" och kul att träningen går så bra! Synd att vi inte ses på MH i juni, men det ska bli kul att få träffa Gig (och dig förstås:-)) på kullkampen!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Ingen bild

Marie L

20 maj 2011 07:41

Giz ska det vara förstås ovan!

 
carina

carina

27 maj 2011 10:39

hej!
Tack för inlägget i min GB.
Ja hon är en mkt mysig tjej.
Fina bilder på din vovve.
Ha en fin sommar

http://www.cajiros.se

 
Massatassar

Massatassar

11 augusti 2011 14:23

Fina bilder, kul att se att det finns fler pojkar som gillar att bada :)

ha det gott

http://www.massatassar.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

23 augusti 2011 11:10

vilken otroligt vacker färg Gizmo har!

http://melkerpug.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards