♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Känd mental status :)

Av Camilla - 10 september 2011 18:54

I morse var det äntligen dags! Det som jag både gruvat mig för och sett fram emot :) Mentalbeskrivning av Gizmo. Nästa alla andra kullsyskon hade redan gjort MH med fint resultat å nojig som man  är så har jag tänkt att ....jaha då har jag hunden som får en femma på skott å visar massor av rädslor!

Åh så dumt...så kan man ju inte tänka =)

Nervositeten rann fort av efter första momentet.....sen var det bara kul att se hur han reagerade i olika situationer.

Vid hanteringen så hade han hittat en väldigt god fläck som han nosade intensivt på ,annars tror jag att han hade brytt sig mer i testledaren,på ett positivt vis,nu var det bara doftfläcken som var intressant ;

Vid passiviteten var det som väntat.....lite gnäll ,för att vara still å ha tråkigt när det finns skoj runtomkring...ja det är ju....tråkigt =) Dock satte han sig å var tyst efter en stund :D

Overallen,skramlet å spökena hanterade han mycket bättre än vad matte hade trott.  Jag hade ju sett framför mig hur han drog iväg från ljudet/spöken å sen vägrat komma tillbaka ;) FEL av matte......inge kvarstående rädslor eller hot. Gizmo är väldigt social å pratar gärna med allt och alla. Att han sen uppmanmade en passiv testledare till lek......men hur kul var inte det? Inte vet jag om det är av nån stor betydelse i sammanhanget men för MIG kändes det fint. Jag VILL att min hund ska vara glad i andra människor ju ;)

MH:T gick alldeles för fort å jag frågade om jag inte fick gå ett varv till ;)

Avslutningsvis så var det ju skott,å dem hade jag ju varit ängslig för....men icke då .....han klarade det med så fint så och fick en etta på det :)

Fan (ursäkta) vad det kändes bra efter avslutat test!!

" En trygg och social kille " var beskrivarens avslutnings ord :) Han sa mer också men då mitt närminne är slut så kommer jag inte ihåg vad det var....men inget negativt iaf ;)

Hade gärna varit kvar och sett övriga hundar med men efter att ha gått med Giz samt gått med och tittat på två hundar till så sa ryggen tack å hej.

Men kul var det å jag vill gärna göra ett MT med Giz sen då tiden är mogen :)

Här är protokollet från hans MH!

 




 
 
Sanna

Sanna

10 september 2011 19:30

Härlig känsla de där! Tänkte säga det, du har ju MT :et kvar att se fram emot.

http://www.sugarwinds.se

 
Malin & Java

Malin & Java

10 september 2011 20:29

Hittade hit via bloggplatsen.se & tänkte passa på att lämna en kommentar. :) Kul att MH't gick så bra & Gizmo är verkligen jättefin! :D

http://SuperMagic.se

 
Sofie

Sofie

12 september 2011 10:38

Härligt Camilla, grattis!
Ser också fram emot MT :)

http://aussiemonster.wordpress.com

 
Sofie

Sofie

12 september 2011 11:02

Tävlingsnerver?! Du har ju redan varit ute och tävlat! Tycker själv att det är mycket mer avslappnat på brukstävlingar och eftersom du redan vågat tävla lkl 1 (som är ljusår hemskare än appellen) blir appellen inga problem för er :)

http://aussiemonster.wordpress.com

 
camilla

camilla

15 september 2011 11:27

Är det så verkligen Sofie? Hehehe ja men då så....då kör vi appell så fort vi är redo.....å kliar i tävlingstarmen nu :)
(Hmm kaxig nu,ända tills debuten ;)

http://www.gizmobus.blpggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards