♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 22 september 2011

På spåret! Det går som på räls.....nåja nu ska vi inte överdriva :)

Av Camilla - 22 september 2011 08:55

Äntligen känns det som vi kommit igång med brukset....på riktigt!  Min tid har kommit ,då jag kan ägna mig åt hunderiet ganska mycket. Nu går alla tre pojkarna i skolan å jag är just nu arbetslös. Passar på att utnyttja tiden då pojkarna är i skolan. Vilket lyx va :)

Vi har även börjat träna agility,vilket går överförväntan bra! Trodde aldrig att min klena kropp skulle palla för det....men peppar peppar...än så länge går det bra!

Kan se det lite som så att Giz är min smärtlindring ,för när vi gör saker och utecklas tillsammans så finns ingen smärta.....den kommer efteråt  men den smällen tar jag.

Hundterapi borde finnas för alla som vill glömma bort vardagen för en stund!

Nåja...kom visst av spåret där lite....höhö....

Vi tränar iaf för att komma ut i ett appelspår till våren. Synd att jag inte började tidigare för jag vill tävla redan NU! (kan jag gapa om när det inte finns nån tävling i närheten ;)

I början,när vi satte i gång så var han väldigt vinglig och osäker i spåret. Flera spår och mycket goda tips senare så går han mycket bättre! Mer spårnoga och jag börja kunna läsa av honom när han spårar "på riktigt". 

Apporerna har han inga problem med när han hittar dem. Plockar upp dem så fint så...å nu skyndar jag mig fram när han plockar upp pinnen....känns bra om han står kvar i spår riktningen :)

Brukslydnaden då? Vi har börjat träna in alla moment som hör dit å det känns som vi är på rätt väg. Tycker det är riktigt roligt detta! Känner mig verkligen brukstaggad nu!

Vi är några från klubben som brukar träffas å åka till skogs å spåra, det är kanon . Det är kunningt folk å dom hjälper mig verkligen massor. Tusen tack =) 

Skönt att vara flera i skogen med,på vår senaste hundpromenadsåg vi nämligen både björn spillning och björnspår!!  Enligt säkra källor är det gott om björn i våra närmaste skogar nu!

Ett avtryck från nallen

  What? Björnar i skogen? Bäst att hålla koll!

   

Tillbaka till Agilityn då.....går nu på en nybörjarkurs nu. Har knappt sett ett agilityhinder tidigare ;)

Döm om min förvåning då jag upptäckte hur jäkla roligt DETTA var . Ojoj hur ska jag hinna med allt? Hehe!

Full fart, fort å fel....i ibland blir det rätt oxå......som när jag skickade Gizmo över två hinder å sen däcket...å han tog det klockrent....ja då då var jag stolt ;) Han har ju haft lite svårt att gå ifrån min sida och vill gärna ha koll på vart jag är,så att jag kunde "fjärra" iväg honom över tre hinder....ja det kändes gött.

Vi har avslutning på kursen på måndag å då ska vi göra som på tävling! Det ska bli jätteskoj!

Vi tränar ju också på lydnadslydnaden (hehe) å har nästa tävling i oktober,då hoppas vi på LP1 så vi får hoppa upp i klass två. Taggad taggad.......ohhh jag kan inte nog säga hur kul jag tycker allt med hund är nu....bäst att köra på för det går upp å det går ner som vi alla vet :)

Ha det gott alla å se upp för björnar om ni är ute i skogen!

Men snälla matte....kan vi inte gå uuuut??

 




 
 
Linda Enström

Linda Enström

22 september 2011 10:58

Det finns ingen belöning i världen som slår det att man känner sig ett med hunden. Då vovven i fråga tjuter av glädje av att få springa i slalomen eller blir alldeles till sig av att hitta klöven i skogen.

http://flashtins.wordpress.com

Camilla

22 september 2011 13:28

Ett med hunden.......underbar känsla Linda =)

 
Maja och Link

Maja och Link

22 september 2011 11:19

Herregud, du har också hamnat i sockershock! Ett typiskt drag när man äger en sockervind. De är ju för tusan bra i det mesta så man blir helt förvirrad och kan inte annat göra än att hålla på med alltid på en gång!

Kul att Ni är i ett flyt! Kör bara kör!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

Camilla

22 september 2011 13:27

Jaså det är så diagnosen kallas! Phu...skönt att höra ;) Ja nu kör vi som 17 medans flytet håller i sig Maja.....=)

 
Caroline Andersson - 18år och blivande mamma

Caroline Andersson - 18år och blivande mamma

22 september 2011 13:03

Vill du ha fler besökare?
Kommentera detta inlägg:

http://caroliinea.bloggplatsen.se/2011/09/15/6238820-tavla-om-en-goodiebag-i-goodiebagfinalen/

Och få en länk från min blogg vid tävlingens slut som tack för hjälpen :)

http://caroliinea.bloggplatsen.se

Camilla

22 september 2011 13:34

Alltid roligt med nya bloggbesökare =)

 
Rebecca

Rebecca

22 september 2011 13:26

Vad duktiga ni är, och vilken snygg kille! Men du skriver lite för sällan tycker jag. ;).

http://midsommarblomster.bloggplatsen.se

Camilla

22 september 2011 13:29

Åh,tack! *glad*
Jag ska försöka bättra mig och uppdatera oftare nu när jag har lite mer tid över =)
Tack för kommentaren! =)

 
Cecilia

Cecilia

22 september 2011 14:57

söt vovve :)

http://mizzup.bloggplatsen.se

Camilla

23 september 2011 09:03

Japp,sötaste nånsin ;)

 
Noomie

Noomie

22 september 2011 16:59

Så fin han är! :)

http://lexx.blogg.se

Camilla

23 september 2011 09:03

Tack! =)

 
Carolin

Carolin

22 september 2011 17:13

Jag håller helt med dig, jag har också testat agility och gillar det massor :) Som sagt, fort o fel är liksom ett ledord! Jag har ju bruksdebuten avklarad, ska bara ta oss in på lydnadsplanen också...får ta det till våren!

// Carolin, Dizni & Spajk

http://www.arrdiz.se

Camilla

23 september 2011 09:02

Allt är verkligen jätteroligt :)

 
Tina

Tina

22 september 2011 19:40

fin blogg:) kolla gärna in min http://hundochhastbloggen.bloggplatsen.se/

http://hundochhastbloggen.bloggplatsen.se

Camilla

23 september 2011 09:04

Tack! Tittar in hos dig med ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards