♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 6 januari 2008

Av Camilla - 6 januari 2008 20:48

rejält med snö!!!

Det har varit pulkaåkning för hela slanten i helgen. Man blir som barn på nytt. Jag älskar att susa utför backen. Vi har köp sånadär uppblåsbara grunkor att åka på. Dom ser ut som Snömannens tofflor ungefär. Väääldigt bra glid på dom om underlaget är lite tillplattat.TJOHEJ va`roligt det är!

Lite besvärligt är det att ha Bentley med sig på såna här tillställningar. Han blir ju alldeles till sig i trasorna. Han tror visst att han till varje pris måste få av familjen från dom där konstiga grejorna. Och jag kan förstå honom.Hundstackarn tror väl att livet håller på att rinna ur oss som vi tjoar och låter när det bär iväg utför ;-) Sen skriker man TUT TUUUUT när han bara försöker  hjälpa till att rädda våra liv. Underliga människor!

I dag avslutade vi kvällen med en lååång sparktur på älven. Det är en man här i byn som plogar en bred väg på älven när isen är tjock nog. Det är toppen att vandra där.

Men att ha två små barn med två små sparkar med sig på en långtur..... vad trodde jag igentligen???? Att jag skulle sparka mig fram lungt och rofyllt  med lugna fina andetag. Jo tjenare! Ni kan väl säkert räkna ut hur det blev. 

Två små barn på varsin liten spark, jättegulliga och duktiga. Det här går ju kanon.....ända tills dom kom på att dom skulle åka tåg med stöttingarna?! Underbar ide! Det var bara att kröka ryggraden till ett frågetecken och skjuta på. Att kicka sig fram gick ju naturligtvis inte med ett så pass tungt lass. Det blev till att knuffa och puffa av all kraft.Dom lugna fina andetagen fick ge vika för att pustande och flåsande.Svetten rann och armarna värkte. Men barnen såg ut att trivas väldigt bra. För att inte tala om hunden.Han hade ju hela älven att rejsa runt på.

Hur som helst så tog den ansträngande promenaden slut till sist. Och vad 17 gjorde det att musklerna fick jobba lite. Det var ju så det nya året skulle börja. Mer motion och mindre godis.

Vart var då mannen i huset medans jag slet häst på älven??

Jodå han motionerade han också. På en Artic Cat som gör typ 110 km i timmen!

Det är visst olika hur man ser på det där med att röra på sig ;-)

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards