♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Ny omröstning. Driver ni upp egna plantor?.

Av Camilla - 9 januari 2009 13:57

Dags igen då för en ny omröstning :)

I den förra svarade ca hälften att de städat ut julen. Vid detta laget har väl de flesta gjort det eller?


 Nu är vi äntligen på rätt sida om "strecket" och våren närmar sig sakta men säkert. Vilket betyder FRÖSÄSONG!!!!  Underbart!!!

I år har jag ju ett växthus att driva upp alla plantorna i oxå. Gissa om jag längtar?

I fjol satte jag inte ett endaste frö. Lite abstinens hade jag allt men det fanns ingen riktig ork till att börja "fröa" .Dåligt med plats och dåligt med inspiration ger inga fina plantor.

Jag har ju aldrig drivit i ett växthus förut men vad jag har förstått så blir det en enorm skillnad mot att driva inne i fönstren.


Jag tar gärna emot tips och trix ang detta.

Det ska drivas upp en och annan tomat och gurkplanta också ;D


I blomväg kommer det att bli Petunior i alla former och färger eftersom jag är tokig i den blomman:D


Driver ni upp egna växter? Vilken sort?


 
 
Lena

Lena

9 januari 2009 19:19

Spännande med växthus ; )
Det har jag aldrig provat!
Säkert superkul!

Ha en skönkväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

9 januari 2009 21:51

I år blir det bara Tagetes. Resten köper jag.

Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
gsd

gsd

9 januari 2009 22:32

Jag har också intresse för blommor! jag driver upp änglatrumpeter, pelargoner, hibiskus och orkideér! det är kul och snart är det dax, jag sätter ut lite bilder.
Mvh zuzzi

http://gsd.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

9 januari 2009 23:28

Det ända som jag har drivit upp är egna solrosor. Har inte något utrymme för några större odlingar. Men önskar jag hade det.

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Eva å Kira

Eva å Kira

10 januari 2009 08:47

Hej. Å va man längtar till våren nu! men den kommer väl om sisådär ett par månader till här uppe. Jag driver inte upp mer än Svartöga... dom är så vackra. Har tyvärr inget växthus så de finns inte plats helt enkelt..

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

10 januari 2009 09:16

Första året vi bor i hus... Så förväntningarna är milt sagt höga! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokis matte

11 januari 2009 10:48

å här är vi frögalna!!! jag sitter o läser kataloger som andra läser dagstidningar!!
i år har ja inget växthus, snyft snyft men jag ska ändå driva upp under lampa. I år blir det tomater, tagetesbuskar (blir stora runda bollar av blommor en enorm färgklick i trädgården, lättskött o lättodlat!)petunior lovar jag mig varje år att låta bli att odla för att det är så jädrans jobbigt o plocka av dem blommorna vart efter de vissnar så det blir nya blommor...., massa basilika o så har jag ej bestämt ännu vilka fler blommor det blir, sen får jag landså i mina sålådor o då blir det rödbetor, spenat, ruccola o massa kryddgrönt! å nu blev jag alldeles till mig!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards