♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2009

Tjohooo. Tandlös och glad!!!

Av Camilla - 14 augusti 2009 08:20

Phu....tandläkarbesöket gick fint!! Nu är tanduslingen (som var i två delar) urdragen.

Milda makter,att ungen inte haft mer ont fattar jag inte. Hela tand nerven var ju framme. AAIIIHHH!!!

Men nu är det som sagt klart och "trolleridrycken" gjorde susen. Tur att det finns hjälpmedel att tillgå när det behövs.

Han blev helt utslagen men var ändå med i huvet. Det var lite jobbigt när bedövningen skulle läggas,då grät vi bägge två :(

När tanden väl hade somnat så var det inge problem. men in i det sista så mummlade Eddie...."jag vill inte dra ur tanden"

Så vi fick lura honom lite och säga att tandis bara skulle kolla om den somnat så han skulle kuna äta sen.

Det gick han med på och PLÅPP,så var tanden ute.

Gissa om lyckan var stor. Pust äntligen klart!!!

Så han snyggt blev det. Å får väl så förbli tills den nya gadden kommer....om två år eller så :)

Gullpluppen!!!!

 
 
pillan

pillan

14 augusti 2009 08:40

men vad skönt att allt gick bra..
förstår att det måste varit jobbigt..

http://www.pillans.se/wp

 
Yvonne

Yvonne

14 augusti 2009 08:42

Se där ja! Jag visste väl att det skulle gå fint! =) Ursnygg glugg Eddie! Nu ser du ju ut som en STOR kille ju! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

14 augusti 2009 08:45

haha underbar bild på gullpojken:)ge han en puss ifrån mig:)..kolla bålsta , enköping osv för hotell då..det är ju inte så långt att åka. vandrar hem kanske...men du..kolla också det där hotellet som var i annonsen, när jag ringde fanns det lediga rum lö till sön ..men inte sön-mån..kanske värt att kolla.
vandrarhem då..?eller camping(ja, kanske inte i storsthlm men strax utanför), ni kan hyra en stuga..fråga i bloggen om det finns någon som bor där av dina bloggisar...de kanske har en frigga eller extrarum:D

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Vivi

Vivi

14 augusti 2009 10:53

Tack för kommentaren!! *kikar runt*
Ush stackars din lillkille, vad modig han var som drog ut en tand, det hade jag nog inte vågat :)
Appropå köttfärssås (nu kan jag inte äta röttkött så jag gör den med kycklingfärs istället) menjag ahr i champinjoner, majs, paprik rivna morötter är supergott i och sedan kryddar jag med vitlök och ....
KANEL... japps lite lite kanel ihop med morötterna blir jättemumsig, lite grekisk smak :)

http://www.missvivis.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

14 augusti 2009 16:32

vad skönt att det gick bra och fin glugg blev det, jag hoppas att du får en trevlig helg nu

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?ar

 
 Anna med flock

Anna med flock

14 augusti 2009 21:12

Skönt att allt gick bra med fy jag ryser ändå...gillar inte tandläkarbesök, huga!

http://timsevimse.blogg.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

17 augusti 2009 21:04

haha ja, det hade vart jättekul om...ja, du vet;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

19 augusti 2009 09:43

Vilken duktig kille!!
Och vilken duktig mamma!!

Kramen

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards