♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 19 april 2010

Av Camilla - 19 april 2010 13:24

Vi har tillbringat hela förmiddagen utomhus . Fam Löfgren kom med sina två tikar och hälsade på.

Här är det Liten Juni som hälsar på liten Gizmo

      


Här är en liten större Cola från kennel Ryegate´s

  


Patrik var i gasen och körde igenom programen med bägge hundarna. Dom ska ju träningstävla i morgon. Det kommer att gå som smort ;)

Helt underbart att se vilken lydnad dom har!!


Cola gillar att kampa!

  


Finaste Juni  


Lillskrutten  


Har börjat visa att han har ett vasst sådant här

  


Här tryckte Lotta på paus tror jag för båda hundarna stod blickstilla i flera sekunder :)

  


Nu när jag hade proffsig fotograf här så bad jag Lotta ta lite uppställnings bilder på Giz. Hon fotade och fotade från alla vinklar och vrår.

"Dom här blir jättebra!" sa hon. Hon tog även en hel del bilder på maken när han tränade. När vi sedan skulle lägga in bilderna i datorn så visade sig att det inte var nåt minneskort i kameran!!!!

Det hade maken glömt att sätta tillbaka så det blev inga bilder.   Lotta får ta itu med honom när dom kommer hem ;)

Vi fick göra om hela proceduren (med minneskortet i) så Lotta får maila bilderna till mig sedan.

Mer bilder finns nog i Lottas blogg under dagen.

Vi hade det jättetrevlig och hundarna gick så bra ihop. Gizmo var väldigt förskräckt i början men när han såg att det var snälla tjejer så släppte det.

Han fick vara med och passivitets träna när Patrik tränade.

Nu sover han gott resten av eftermiddagen,det är jobbigt för en liten herre att ha två mogna kvinnor på besök :)




Av Camilla - 19 april 2010 08:42

Från att ha varit en lugn och försiktig kille har han förvandlats till en bitande vilde som far omkring som ett skållat troll! Milda makter,nu fattar jag va de andra Sockervindarna har skrivit om i sina bloggar. Valpar med vassa tänder som hänger i byxbenen på promenaderna. Hoppar och skuttar som en liten känguru upp och ner :) Aawww han är allt för härlig.

Skönt att den förlamade chocken efter flytten till Björbo har börjat släppa.

Idag gick vi ut i morgon solen för att fota lite men f*n att jag blir nöjd med skärpan på bilderna. *surar*

Lägger in några suddfoton iaf så ni ser att han lever den lille vasstanden.

Här vågar vi oss iväg på egen hand.  


Knasrulla i gräset ät jättehärligt.       


Söt som sig socker....passar en Sockervindare  


Attack på en perfekt gömma godis stubbe

  


Åja...inte bara lek här på Dalsänget. Jag kan minsann sitta i fotposition också

  

Nu väntar ett trevligt besök av Fam Löfgren. Dom var visst lite valpsugna :)

Sen ska vi agera störning när dom ska träna här på fältet brevid   

Måste göra en djupdykning i frysen nu få se om det finns nåt gottigt att bjuda på till kaffet.


Huj!





Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards