♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Camilla - 3 juni 2012 11:33

.....men idag sved det när hunden brevid reser sig och ruschar till matten när det är typ 30 sekunder kvar. Ja självklart så hängde Gizmo på så en nollad plats igen! Typiskt,men bara att börja träna med hundar som rör sig brevid när han ligger!


Med fria följet vet jag inte riktigt vad som händer när det kommer till tävling?? Segt och ofokuserat som 17! VAD är felet? Han som , ja, alltid, har bästa attityden och fokusen när vi tränar!! Likdant på uppvärmning?? Hjälp någon?

 Samma sak  med läggandet....segt!!! VARFÖR?


Rutan då......sprang fram till kanten sen runt konen å till slut in...efter några DK.


Apportering.....tog den jättefint plus en rejäl skopa med nyklippt gräs. Tyvärr ville han inte sitta vid avlämning.


Jaha bara att ladda om igen och fundera på vad det är som händer när han tappar på tävling och inte på träning. Vi försöker att träna mycket tävlingsmässigt med men det kanske är matte som beter sig konstigt på tävling?


Dagens resultat kommer här.....och jag är väldigt glad för 10:orna......speciellt fjärrens :)


  


Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards