♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 7 april 2008

Av Camilla - 7 april 2008 18:39

Vi satt i soffan på kvällskvisten och pratade om födelsedagar.

Då säger Filip så här:

-När jag blir stor och tjänar egna pengar,då ska du få nåt riktigt fint av mig mamma. -Då ska du få solrosor.

Det var då det finaste gulligaste jag hört! Skruttgubben skulle ge mamma solrosor. Åjejåj, jag blev då alldeles tårögd.

 Solrosor. Det vill jag ha mest av allt när jag fyller år. Av lilla Filip,som är fem år,underbara barnet mitt.

GULL PÅ DIG!!!!!

Av Camilla - 7 april 2008 13:28

angående lydnads tävlingen i Falun. Nu har jag kollat mitt schema med öppna ögon den här gången. Vad ser jag då??? Kan det vara så att jag JOBBAR hela den veckan?!!  Jodå så var det. Nu slipper jag i allafall ta det beslutet om att tävla då eller inte. Tack tack!





Av Camilla - 7 april 2008 12:44

Jag har hittat receptet till födelsedags tårtan.



ingredienser
1 dl socker
4 ägg
2 dl torkad frukt
1 tsk salt
1 dl farinsocker
4 msk citronsaft
nötter
2 liter whisky

Gör så här:

Ta fram en mellanstor skål, kolla whiskyn genom att smaka i ett decilitermått. Upprepa.
Sätt på elvispen. Smaka återigen på whiskyn om den fortfarande håller kvaliten.
Blanda 1 dl smör i en stor skål, lägg en msk socker och vispa. Kolla igen om whiskyn är god. Drick ännu en deciliter, det är bäscht. Gott.
Schtäng elvispen. Knäck två hönor och schläng i skålen me me all torkad fjukt... Schätt på elvispen igen. Om den fjuktade troken fastnar i schkålen, vrid loss den med en muvschkrejsel. Schmaka sen om whiskyn ännu är god.
Schen... schka du schila 2 dl shalt eller nåt sånt... Det är inte schå noga. Kolla whiskyn. Shila citronscaften, lägg till en matsched och schå socker eller nåt va fan. Smörj ugnen. Vrid kakformen på 220 grader, glöm inte sctänga av elvischpen. Schläng ut schkålen genom fönstret och schå kolaa schen whiskyn. Gå å lägg dej! Vem fan schäner för å äta en jävla fjukktkaka. Lycka till me kakhelvetet.

Av Camilla - 7 april 2008 12:28

kan jag sova heller! Kan det bero på att jag sovit nio timmar i natt.

Jag skulle lägga mig och läsa en bok igår kväll. Klockan var 21.

Bäddade ner mig i sängen och tänkte, -jag ligger och vilar till mig en stund först. Bara lite.

Vaknade när sambon kom och lade sig. Somnade kvickt om och sov HELA natten. Gud så skönt!! Så jag borde väl orka vara vaken i natt utan problem.

Jag har lite bryderi huruvida jag ska anmäla till tävling i Falun den första maj. Anmälningstiden går ut denna vecka. Men jag vet inte riktigt. Jag både vill och inte vill. Hur gör man då tro? Förslag?

Den här veckan blir det för övrigt inge träna av,bara motionera lite.

Enda lediga dagen är på fredag och då är det födelsedag. Då ska jag bjuda till och baka nåt. (Ska du också baka på fredag Ann ;-)

Sen fyller ju Bentley två år på lördag. Han vill väl också ha nåt gött kan jag tro.

En köttfärs tårta måhända. *uargh. ulkar våldsamt*


Höj!

Av Camilla - 7 april 2008 09:24

Det känns som att blomlands bygge och plantering är vääääldigt långt borta nu. Idag håller jag med Filip om att det "spösnöar".

Jaja mej kvittar det. Jag ska iaf bara sova och jobba hela den här veckan. Stånk och stön! Jag gruvar mig inför det som komma skall.

Har en sån jäkla värk i kroppeländet hela tiden. Fyy va påfrestande. Nu har jag då äntligen fått tid hos en sjukgymnast få se om han lyckas få nån rätsida på mig.  Hoppas!! Men det är väl inte gjort i en handvändning med den här långa ryggen. Ha ha ha. Känns som jag skulle behöva ordentlig djupgående massage tre dar i veckan. Låter inte helt fel. *den som ändå hade råd med det*

Jag har ju varit sjukskriven på halvtid i en månad. Det kändes riktigt bra. Skulle behövt ett halvår kanske.  Men sen vet jag ju inte om jag har rätt till ersättning från FK. Som dom bedömer nuförtiden så blir jag väl utan pengar. Man ska ju kunna arbeta fast man får cellgiftsbehandling eller har brutna ben! Dårskap säger jag.

Nu ska gumman räta ut sin lekamen och försöka få en gnutta sömn.

Natti!

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards