♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 1 januari 2009

Årets sista och första dag!

Av Camilla - 1 januari 2009 09:41

Ja gott nytt år på er alla trogna läsare. Hade ni en trevlig afton?

Vi åt och drack så vi nästan sprack. Grillat är godast ;D.

Filip trodde aldrig att tolvslaget skulle komma. Han kollade klockan stup i ett. Till sist sa han upprört " Men nu jävlar är det nåt knas med klockan,den går ju för fan bakåt!!!!"

 Klockan blev konstigt nog tolv iaf och han fick följa med pappa ut och titta på dt fina skådespelet. Eddie orkade inte vara vaken så länge. Han slocknade vid 21-snåret. Bentley och jag var inne under smällandet. Lite spänd blir han för han skulle nog gärna vilja fånga dom där visslande grejerna.


Förmiddagen ägnade vi oss åt lite skid och skoter åkning. Mycket trevligt men alldeles för lite snö i skogarna. Guppigt och isigt mest.

Jag lyckades såklart att få köldskador på kinderna så nu pryds dom av två hårda lila streck. Han aldrig varit med om nåt liknande!


Lite bilder då.


Tänk att det ska blomstra här om bara några månader....



Filip öser på i den gigantiska backen ;D


Böj på knäna grabben



pang i backen



Eddie vill inte vara sämre.



Oj så arg man blir när skidorna inte gör som man vill



Fotomodellen


Knasrullning i snön


rullirull



kliar sååå skönt!



grabbarna provar skotern



 Ha en trevlig nyårsdag!!!!




 
 
Lena

Lena

1 januari 2009 11:17

Underbara bilder!

God fortsättning på det nya året!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Hillbergskan

Hillbergskan

1 januari 2009 11:37

GOTT NYTT 2009!! Låter som en mycket behaglig kväll. Vi var och fick oss mycket god mat och dryck. En välbehövlig kväll i allt elände.
Sköt om er nu och kram

http://www.hillbergskan.se

 
molle

molle

1 januari 2009 12:02

god fortsättning på det nya året

http://bobmarleys.wordpress.com

 
 Anna

Anna

1 januari 2009 12:07

hihi jag kommer se ut som Eddie i backen nästa vecka, ska på skidsemester och jag kan inte stå på ett par skidor ens...gulp!
Jättefina bilder!

Önskar er en fin fortsättning på nya året!

http://timsevimse.blogg.se

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

1 januari 2009 12:17

haha..vilka härliga skidbilder..jag bara bloggar nuförtiden ju...har inte tid att tävla mer..all min datatid går åt till att läsa o skriva bllogg!!!
God fortsättning på 2009!!!Jag var också inne med hundarna.cola var inte rädd men hon skällde när det vart smällar ibland..

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

1 januari 2009 15:05

Härliga bilder!!! Så fina och klara färger. Du är duktig på att fotografera.

Din yngste son måste ha samma fel på skidorna som jag hade på mina när jag var liten. De var rackarns hala och gick åt helt fel håll.

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

1 januari 2009 21:30

Mysiga bilder! Tänk va arg man kan bli när skidorna trilskas och inte vill göra som man själv vill! Känns VÄL igen härifrån! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

1 januari 2009 22:15

Härliga foton. Här finns ingen snö om man inte räknar med den frostnupna marken och ett par snöflingor. Så det finns ingen användning av varken skoter eller skidor.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ingen bild

malte o snokas

2 januari 2009 10:22

ja man kan inte trot när man ser ett igenfrostat växthus!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards