♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 5 september 2009

Vilken ras blir det???

Av Camilla - 5 september 2009 10:02

Måste bara få berätta ,jag kan inte hålla det inne längre =)


Min älskade man orsakade totalt glädjefnatt på mig en vacker sommarkväll .

Rätt som det var så sa han att vi skulle skaffa en hundvalp till våren!!!!!!!

Bara sådär. Milda madonna jag fick ju fnatt som sagt.

Han har ju alltid sagt att det räcker med en hund i huset. Men nu har han minsann ändrat sig och längtar lika mycket som jag =)

Ja det blir en lång väntan nu till våren/sommaren. Den som väntar.....jodå jag ska nog stå ut tills dess. Så hinner man se sig omkring lite innan oxå =)

Ska bli väldigt spännande som sagt.

Åh just ja ...det blir ju en ny ras oxå. En som jag har sneglat på i flera år =)

Det blir en arbetande hund såklart för tanken är väl att den oxå ska tävlas :)

Så om ni vill kära vänner så får ni ger er på en gissning vilken ras det blir  och ni som redan vet om den stora händelsen....Ni får inte vara med och gissa =)


Ha en fin lördag allihopa!


Uppdatering: Lite till på sträckbänken....men jag kan säga att det är en av er som slagit huvudet på spiken =)


 
 
Susanne

Susanne

5 september 2009 10:29

Meeeen så kuuuul! Men ny ras...hm, inte lätt att gissa...Kelpie, ACD kanske. Ja, det blir min gissning. Men nu blev jag ju våldsamt nyfiken. Vill veta nuuuu ju!!! Har en kompis med en hel massa valpar och när jag kollar in fotona i bloggen blir jag sådär valpsjuk som man bara inte får bli. Vill ju hemskt gärna ha en till. Men frågan är om maken vill. Eller ja, för den delen får jag göra som jag vill. Han skulle varken säga bu eller bä. Är jag som håller på med jycks, han har inget intresse alls. Att hålla till på klubb och träna och det menar jag.
Iiiiii, snälla viska lite lätt vad det blir för bebis...År SÅÅÅÅ nyfiken....
Kram
Susanne

http://susanneocia.blogspot.com

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva..

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva..

5 september 2009 10:44

ok, då gissar jag ej;) Det ska iallafall bli superkul att få träffa underverket sedan när han kommer, jag gillar ju oxå den rasen;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Susanne

Susanne

5 september 2009 12:24

Aaa, din rackare!!!!

Labbe kanske....eller malle förresten....

Susanne

http://susanneocia.blogspot.com

 
Gunbritt, Dahro, Giah+8

Gunbritt, Dahro, Giah+8

5 september 2009 19:28

Belgare såklart ;) HaHaHa!!!
Varför vänta till våren??? Här finns ett gäng som vill ut på tävlingsplan :)

Ha det bra...
Gunbritt och hela gänget.

Ps snart öppnar dom ögonen :)
Ds.

http://www.belgarhuset.com

 
 Anna med flock

Anna med flock

5 september 2009 23:06

Åh vad spännande... helst hade jag ju velat gissa på vit herdehund såklart :) men den räknas ju inte tilll bruksras (ännu) så jag kanske får gissa på nåt annat, tja en riesenschnauzer kanske eller en aussie?

http://timsevimse.blogg.se

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

6 september 2009 07:50

Jag gissar på en Border Collie eller Malle (om man får gissa på två :))!!

Va härligt med en liten valp.....vi skall också ha valp till våren......längtar!!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

6 september 2009 07:57

Jag gissar på bordercollie då! För det är en av mina favoritraser! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
pillan

pillan

6 september 2009 09:40

men va roligt ...gissning !!
Nä det vågar jag mej inte på , förstår att det inte handlar om en njuffe i allafall.
kanske en rottis , men dom gillar ju inte Lotta så det kan det ju inte heller va..

spricker av nyfikenhet..
du berättar väl

http://www.pillans.se

 
Susanne

Susanne

6 september 2009 13:21


Men hörrö, måste du hålla oss på sträckbänken så länge, hihi!!! Vad blir det för ras nurå! E så in i baljans nyfiken ju! :)
Kram
Susanne

http://susanneocia.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

6 september 2009 19:43

Tror det blir en border collie

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Susanne

Susanne

6 september 2009 19:46

Jaha, lite till på sträckbänken var det ja!!!!
Grrr, fattar inte att jag ska vara så förbannat nyfiken. Men jag gissar nog att det är Labbe ändå....
Kanske står det med STORA BOKSTÄVER i morron då! HOPPPAS!!
Kram på dig!
Susanne

http://susanneocia.blogspot.com

 
Helén Deco & Bruno

Helén Deco & Bruno

6 september 2009 21:42

Jag hoppas du valt en heltokig, arbetsvillig, trevlig, snäll, pigg, glad, lagom stor, bra till det mesta: KELPIE!!!
Och som alla andra blir jag också rysligt nyfiken :) Berätta NUUUUUUUU!!!!!!!

http://decosmatte.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sabina Nilsson

6 september 2009 23:40

En aussie kanske?

 
lOTTA

lOTTA

7 september 2009 12:07

haha vad med mycket gissningar;) vad kul:)

http://juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards