♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Nostalgi i lingonskogen =)

Av Camilla - 14 september 2009 13:22

I går förmiddag för vi till skogs för att plocka lingon! Vilken nostalgi, varken jag eller maken har plockat bär sen vi var tonåringar.

Då plockade man desto mer och sålde bären genast med rätt så god förtjänst.

Utrustade med bärplockare, en skopa tålamod och två hinkar så stegade vi ut i skogen.

Döm om min förvåning när vi alldeles bums hittade matta efter matta med det röda guldet. Till och med småkillarna rycktes med av stundens glädje och plockade bär för fulla muggar :)

Under två timmar (som kändes som en kvart) så dammsög vi, en inte alltför stor yta och fick båda hinkarna överfulla.

Jisses va roligt det var. Åh jag vill ut igen....men då ska det vara kaffekorg med =)

Till och med att rensa alla lingon liter efteråt var trevligt.

Idag ska jag göra lingondricka. *längtar tills jag får ta första glaset*

Vi har alltid tiggt åt oss två 75:or lingondricka av farmor men nu får hon ha sin dricka ifred. Dvs om jag är god till till att få den lika gudomligt god som han brukar få den.

Här kommer receptet ifall att det är fler som blir sugna på ett glas härlig, porlande, frisk lingondricka!!

  

  


 
 
Anna & Freddie

Anna & Freddie

14 september 2009 17:39

Jo men gäller att hitta ett bra namn, min första hund har mängder med smeknamn för att jag inte riktigt gillade namnet han hade när jag hämtade han men han lystrade på det. Lingon dricka har jag inte smakat, kanske man måste göra!!

http://jakiya.bloggplatsen.se

 
Helena & Tina & Vilja

Helena & Tina & Vilja

14 september 2009 18:22

Mums va gott med egengjord lingondricka!! Jag gjorde egen lingonsylt för några veckor sen och den blev också supergod!! Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

14 september 2009 18:49

Oj vad lingon ni plockat..vad duktiga ni är=)
hihihi..ja Bollnästrollet ser väl "lite" skojig ut i ny frillan men det gjorde henne gott..NU sover hon på nätterna=)
Jag har också varit tokig på bloggen ett tag...men helst igår och idag....grrr....men nu verkar det funka
Tack för lyckönskningen till i morrn hos vet =)
är det okej om jag länkar till er??

http://leonland.bloggagratis.se

 
pillan

pillan

14 september 2009 19:59

oj då vad lingon ni plockat..
Men jag är ju en av få som inte gillar lingon tycker det är bläää

må gott

http://www.pillans.se/wp

 
Truddelutt

Truddelutt

15 september 2009 08:32

Lingon hör inte till mina favoriter men de är iaf otroligt kul att ni hittade så mycket. :)
Härliga färger är det oxå.

Lycka till med Lingondrickan!

Kram

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cavvetjejernas matte

15 september 2009 10:32

Det ser härligt gott ut med alla lingon! Lingondricka låter gott. Gör du sylt också?
Hoppas den blev god som farmors ;-)

 
Pyttan

Pyttan

15 september 2009 11:17

Värst vad ni är flitiga i lingonskogen :-)
Själv komplett hatar jag att plocka bär, trauma sen barndomen ha ha ha

http://pyttan.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

15 september 2009 16:47

Å, va mycket fina lingon!!! Vill ha!!! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

15 september 2009 23:29

Vilken härlig dag i skogen, kul att plocka bär när det är så mycket. Lingonsaft låter gott :-p

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

16 september 2009 07:44

Undrar just om detta blogginlägg var orsaken till att jag plockade en MASSA blåbär i natt. I otillgänglig terräng dessutom (vad jag nu hade där och göra).
Det värsta är att jag såg fram emot goda blåbärspajer och blåbärskakor alldeles i onödan eftersom det bara var en dröm. *suckar besviket*

Kram

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards