♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 22 september 2009

ALDRIG mer akuten!!!!

Av Camilla - 22 september 2009 09:06

Igår bar det av till akuten igen pga av magsmärtan. Fick komma in på ett rum kl10.30....(inte en människa i kö eller i väntrummet.) Wow....det här kommer att gå fort idag tänkte jag glatt.

TRE timmar senare hade ingen ens tittat till mig på rummet......ringde på personalen och frågade försynt om det var nån läkare på gång.

"jaa det är du på tur nu" fick jag till svar.

En och en halv timme senare var det FORTFARANDE ingen som tittat till mig. Ringde igen...."öhhh har du väntat länge?? Fyra timmar? jaha men då har det nog kommit nånting emellan men vi hoppas att det blir din tur snart"

En stund senare kom det iaf en doktorsom ställde lite frågor och klämde mig på magen......

AAAAJJJJ där mitt i solarplexus kändes det dom han körde in en kniv!!!

"Hmmm jaa det är precis på stora kroppspulsådern som du har ont" (här var jag nära att svimma av skräck)

Han kollade pulsen i magen och i bena,med bekymrad min frågade han om jag hade nån i släkten som hade problem med kärlen. (nu mådde jag riktigt illa)

"Jag ska prata med en kollega" sade han sen och gick ut.

Jag och maken stirrade på varandra med likbleka ansikten.....kroppspulsådern...nej nu jävlar...ska jag nu ha ett bråck på den oxå??? Paniiik!!

Efter en stund kom läkaren tillbaka med sin kollega . Även han klämde å kände......han sa att "det är högst osannolikt att det är blindtarmen....något med gallan är det inte heller" Kroppspulsådern näää, det är för att du är så smal som man känner den så väl".....han fortsatte att klämma mitt i magen där det gjorde ont. Tårar av smärta trängde upp i mina ögon.

Till slut hade han diagnosen klar........"du har början till magsår!!!! Du får äta magsårsmedicin i två veckor.....blir det bättre så vet vi var det var,blir det inte nån förändring så är det nåt annat". ?????????????????!!!!!!

"Det som gör ont nertill i magen hittar jag inte nån förklaring på. tror inte att det är nåt gynekologiskt men vi gör väl en undersökning eftersom din läkare har begärt det i remissen"

Vi det här laget så var jag helt slut av all väntan plus att jag inte hade fått varken mat eller vatten sen kl 8.30 så jag sa bara tack och amen.

Ut i väntrummet för att invänta gyn då da.....

En och en halv timme senare (nu var jag rejält missnöjd) stegade jag iväg och frågade vart gynekologen höll hus.

"Ja hon är här nu så snart är det din tur"

Fyrtio minuter senare lackade jag ur helt.

Arg ledsen,besviken och trött gick jag och sa att "nu orkar jag inte längre, nu har jag varit här i 7,5 timmar,nu åker jag hem!!!

De kolla på mig som jag var dum i huvet," men vänta lite ska vi se....Hallå...gynläkaren är hon här???   Nej hon är inte här längre svara nån.

Då rann bägaren över....ajö ,sa jag och gick därifrån!!!


Så nu är jag hemma igen och undrar så här efteråt,kan magsår ge blindtarms symtom????

Tilläggas oxå bör att jag är inte den som tröttnar ur i ett väntrum men gårdagen var under all kritik...å jag har varit på många akutbesök i mina dar

Detta var dock sista gången någonsin på akuten i Falun.......PHU!!!


 
 
Frippes matte

Frippes matte

22 september 2009 10:01

Hej Camilla!!
Nääää, magsår kan nog inte kännas som blindtarmen, dom sitter ju på lite olika ställen.;0)) Men det känndes som om någon kört in en kniv och vridit om när jag hade en cyssta på äggstocken. Magsår/öppen magmun blir mer som en brännande känsla i halsen, som när man väntar barn. Kan även värka som F*N. Ja, har du väntat så länge så tycker jag med att du har gjort rätt som åkte hem. Men in i tindningar med det!!!! Kram på dig!!!

http://frippe.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

22 september 2009 10:01

Men va i helvete!!
Hur får dom behandla folk egentligen???

Anmäl dom j*vlarna!
Hoppas du löser det här din stackare!!
Kram

 
Ingen bild

AnnKristin

22 september 2009 10:08

Makalöst, det är ju sannslöst.... Det finns ju gränser på väntan. Jag tycker som ovanstående, detta måste folk få veta så att politiker få ännu en knäpp på näsan ang. Landstinget....
Kram, du måste se till att få hjälp

 
lotta  med Juni ,C0la

lotta med Juni ,C0la

22 september 2009 10:33

men va FAN håller de på med??Du får helt enkelt åka till vanliga gyn då..de har ju alltid akuttider på gynavdelningen ..har jag för mig sedan mitt X..otäckt att inte få svar på vad det är..har du feber ännu?DET får man väl inte av magsår:(

http://www.juniocola.bloggagartis.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

22 september 2009 11:12

Men lilla söta du nu har du väl ändå fått din beskärda del av idioter på akuten! Vad jag fått höra kan magsår ge väldigt lika symptom och vart man har on eftersom magen är ett "diffust" område med mkt olika organ och så men samtidigt tycker jag du verkar ha lite fööör ont för det. Jag hoppas verkligen inte att det är något allvarligt och att du får kompetetnt hjälp snart. Tänker massor på dig, stora kramar!

http://timsevimse.blogg.se

 
Madelene

Madelene

22 september 2009 11:19

Men fy faan vilken jävla resa...ska det vara så svårt att få nån hjälp av vården???

Jag har haft mkt magkatarrer och det känns då inte alls så långt ner....däremot om man har fickor på tarmen så kan det bli längre ner... Men en cysta då?? Det var visst nån som föreslagit det och det låter väl nästan mer rimligt! Dax att förära gyn med ett besök kanske?

Krya på dig iaf!!

http://maddy81.blogg.se

 
Ingen bild

Helene

22 september 2009 12:53

Men Camilla....så dryyyygt! No coments, är nog det man kan säja. Du får nog satsa på gyn. Sådär kan du då inte gå. Drygt när man inte vet!! Krya på dej.

 
pillan

pillan

22 september 2009 19:39

Men shit ,,
får dom verkligen behandla en människa hur som helst , och till råga på en som är sjuk..
nä jag lider verkligen med dej din stackare ,,
är ju jobbigt att inte veta vad det är..

hoppa det ordnar sig vännen..

krya på dej kramar i massor

http://www.pillans.se/wp

 
Sigge

Sigge

22 september 2009 19:43

Min matte håller med den andra.
Sök gyn och kolla om det kan vara en cysta

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Dante

Dante

22 september 2009 21:57

Fullständigt vansinnigt gjort av akuten. Saknar ord och lider med dig.

http://dante.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

23 september 2009 06:26

Men herregud man tror ju inte det är sant!!! Fyyy....
Håller tummarna att det ordnar sej med dej fort...
Kram på dej!

http://leonland.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

23 september 2009 07:10

Fan, va arg man blir!!!
Jag fattar inte hur dom tänker!!!
Nu måste dom ju se till att du får en diagnos snart, för så här kan du ju inte ha det! Bedrövligt!
Men ge dig inte, utan gå vidare, för annars glöms du bort i sjukhusvärlden...

Varm kram till dig!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Margona

23 september 2009 09:51

Jag vet inte hur man ska reagera man blir både arg och besviken. Söker man hjälp på akuten så vill man ju bli behandlad väl det kan man inte säga att du blev ,det är rent tragiskt att sjukvården i Sverige är så DÅLIG. Hoppas allt blir bra för dig snart,krya på dig / Kram Margona

 
Marianne

Marianne

25 september 2009 21:54

Jag kan bara hålla med alla andra i sina kommentarer. Så får de bara inte behandal någon. Känner verkligen med dig. Skickar massor av tröstekramar. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards