♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Hör nu på go vänner så ska jag för er berätta....

Av Camilla - 23 september 2009 15:53

....va min doktor sade en dag i sköna....september.


Ny dag ny doktor...en äldre sympatisk herre.

Han var aningens förvånad att inget ultraljud hade gjorts men inte alls förvånad över måndagens situatuon på akuten. "Det är ju nåt stort fel" som han sa...ja om akutmottagningen alltså :)

Hur som helst så kolla han ordentligt och kom fram till att det förmodligen är .......ett bråck!! Ett bråck "av alla ting" som han sa.

Det köper jag...jag köper det till 100 %. Ett bråck som pluppar fram och åter. Det gör ju inte intensivont när jag vilar eller har vilat. (bråcket på plats)Men så fort jag börjar röra mig så kroknar jag.(bråcket pluppar fram)

I morrn ska jag tillbaka på akuten och där skulle jag vara kvar tills det här var ordnat.

Med ordnat menar jag då en operation...hehe ja vi får väl se om jag blir inlagd eller om jag får åka hem och vänta.

Känns som om att jag kan vägen till akuten nu.


Kram på er go vänner!!

 
 
Madelene

Madelene

23 september 2009 17:08

Trodde nästan att du skulle skriva att det var en liten knodd på G! ;)
Men är du inte nyss opererad för bråck???
Lr minns jag alldeles tokigt?!

Skönt att ha fått en diagnos iaf!

Ge dom vad dom tål på akuten nu!! =D

http://maddy81.blogg.se

 
Ingen bild

Sabina Nilsson

23 september 2009 17:27

Jösses vad du har fått stått ut Camilla, hoppas det blir någon oedning snart.
Jag var inne på akuten i Falun i 5 timmar i går för att få veta att stackars Lucas brutit nyckelbenet, va in till Vansbro på måndagen men den läkare tittade knappt eller kände på honom....Sa att vi skulle komma tillbaka senare i veckan om han fortfarande hade ont. Hon tyckte först inte att jag skulle ge honom någon smärtlindring men han har ju ont sa jag...hon klappade mej lite senare på axeln och sa att jag kunde ge honom lite smärtlindring för han hade nog ont...Ja annars hade jag ju definitivt inte åkt dit över huvudtaget....morrat och fräst massor över dem:/
Kram på dej

 
camilla svarar

camilla svarar

23 september 2009 18:10

MADDE: Jomen det hade väl varit ett litet Jesusbarn isåfall. *skratt* jo det var i April som jag "opade" ett navelbråck...nu är det nåt annat...=)

SABINA: Nejmen dra åt fan!! Kollar dom inte ens upp småbarn nuförtiden. 5 timmar på akuten med en liten...Fy faan säger jag bara!!
Hoppas att det läker fort på liten. Kramar till er bägge!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
pillan

pillan

23 september 2009 19:35

skönt !!
Förstår att det känns bättre bara av att du fått en bra doktor "äntligen" skönt att dom tar tag i problemet ..

lycka till

http://www.pillans.se/wp

 
Ingen bild

Gamla fröken Agneta

23 september 2009 19:44

Krya på dej! Fy hur du blev behandla på akuten.

 
Ingen bild

Margona

23 september 2009 20:12

Va skönt att du fått reda på varför du har så ont hoppas allt ordnar upp sig för dig
Kram på dig och krya på dig

 
Pyttan

Pyttan

23 september 2009 21:15

Detta syndrom med att få vänta på akuten i många herrans timmar har varit lika i många många år, när Daniel var 4 år så satt jag på akuten i Hagfors en hel natt, han hade fruktansvärda magplågor, tog dem hela natten att konstatera att ungen hade en rejäl förstoppning. Och det finns fler berättelser om akutmottagningar. Kanske skulle samla in en hög från alla som varit utsatt för samma, och sen skicka till tidningarna.

http://pyttan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cavvetjejernas matte

23 september 2009 23:08

Men stackars dig! Bråck igen....???
Hoppas det går bra.
Kramar

 
Hillbergskan

Hillbergskan

23 september 2009 23:55

Läge för ett brev till patientnämnden kanske?! Så här får det fan inte gå till.....Usch! Nu håller vi tummarna för dig. SKöt om dig och kramen

http://www.hillbergskan.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

24 september 2009 10:15

Hoppas att du får hjälp nu, inget kul om det är ett brock men ändå skönt att få kolla upp och veta så att det kan åtgärdas så du slipper gå och ha så där ont. Kramis!

http://timsevimse.blogg.se

 
Truddelutt

Truddelutt

24 september 2009 17:38

Men att måsta bli behandlad så när man ligger i smärta på akuten. *skakar oförstående på huvudet*
Visst, de är säkert underbemannade osv osv men ändå?!

Tur att du fick komma till din doktor och att han gick igenom dig. HOppas allt fixar sig.

och vad gäller fröna till Spikklubban så ska jag försöka komma ihåg att säga till syrran att hon ska spara några. *präntar in i minnet*

Kramis!

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Truddelutt

24 september 2009 18:33

Nu har jag pratat med systra min och hon ska spara frön till spikklubban.
Du kan väl skriva en kommentar hos mig med din adress så jag vet vart jag ska skicka dem. :)
Kommentaren tar jag givetvis bort.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards