♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 10 november 2009

Föräldrar...hur gör ni??? vaccinera eller inte???

Av Camilla - 10 november 2009 09:55

Jag har ju själv tagit "svinsprutan"...dels för att jag tillhör riskgruppen och dels för att jag hör till en utsatt arbetsgrupp.dvs jobbar inom vården.


Men nu ska man ju vaccinera barnen oxå, jag ställer mig lite tveksam till det. Våra barn tillhör inte någon riskgrupp så för den delen känns det lungt.


Hur farlig är den här influensan egentligen?? Hur farligt är det med biverkningar av sprutan??

Det skrivs ju så mycket otäckt om bägge slagen så man vet varken ut eller in ju!!


Hur tänker ni andra föräldrar? Vaccin eller inte?

Varför/varför inte?


Varmt välkommna att dela med er av era tankar om detta!



  

 
 
Ida Brändström

Ida Brändström

10 november 2009 10:12

Definitivt vaccinerar jag min unge. Eller ja, hon har förmodligen grissjukan nu men OM det inte är det hon har (hon är inte testad men de jag har haft kontakt med inom sjukvården anser det mycket troligt) så vill jag inte utsätta henne för det. Det är snart en vecka sedan hon insjuknade (onsdagskväll) och hon ligger fortfarande... Feberfi i det närmaste igår och idag har hon nästan 40 igen.. *suck* Det känns inte bussigt.
Själv är jag både vaccinerad och äter tamiflu som en ren säkerhetsåtgärd då jag är höggravid.

//Ida i feberträsket.

http://nummertva.bloggagratis.se

 
pillan

pillan

10 november 2009 19:13

Ja det ska jag göra ..absolut !!
Den ena ..är i riskgrupp , och det är jag med då vi båda har astma ..den äldsta sonen får bestämma själv hur han vill göra ...
har ahn varit mindre har jag definitivt gjort det !!

kram kram

http://www.pillans.se/wp

 
lotta  med Juni ,C0la

lotta med Juni ,C0la

11 november 2009 19:18

vi skall oxå vaccinera våra älskade kids!visst känns det lite otäckt, som och välja mellan pest o kolera..fast samtidigt så skulle jag ALDRIG förlåta mig själv om jag struntade i det , och barnen blir allvarligt sjuka i influensan samtidigt som "alla" andra o inte kan få rätt hjälp på sjukhus............
har du några tävlingar på G? Juni löper o det är bara träning o åter träning här hemma. Kanske tävlar juni i mars på någon tävling..Cola ska också debuterapå lydnadsplan snart..eller typ till våren..hon måste bara fatta att hon skall LIGGA STILL i 3 minuter först;)

http://www.juniocola.bloggagartis.se

 
lotta  med Juni ,C0la

lotta med Juni ,C0la

12 november 2009 07:48

åh, det hade verkligen vart superkul. Tyvärr jobbar jag...kanske:)Jag jobbar dygn då men har funderat på att ta ledigt eftersom det är ett hus i domnarvet som har vsning då(till salu alltså) Har inte riktigt bestämmt ännu. Vi kan väl höras o någon dag!"

VA!!är det bara 2 minuter i ettan..jag trodde faktiskt att det var 3:)Tänka sig vad man lär sig i bloggeriet:):)
Vi hade oxå velat tävla i rättvik, men P jobbar 12 timmarspass då o på helgerna blir det ju såå dyyyrt att ta ledigt:(

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

12 november 2009 11:49

Michelle är ju så stor, så hon får bestämma själv och hon har valt att inte ta den.
Jag tror inte att den här influensan är värre än någon annan. Dör man av den eller blir väldigt sjuk, så skulle man nog ha blivit det av vanlig influensa också.
Så resonerar vi! =)

Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Dante

Dante

12 november 2009 21:09

Svårt det där. Sonen är 9 månader och jag var glad att de först inte fick vaccinet så slapp jag ta beslutet för det ÄR verkligen svårt. Men nu får de vaccineras och jag velar nåt hemskt. Tänk om det händer honom något om han inte vaccineras och får influensan? Men tänk om det händer honom något på grund av vaccinet? Nä fy fan.. som någon skrev -pest eller kolera.

Själv är ju sjuk nu (sonen också) och ska ev kolla efter helgen om jag inte är bra då om det är influensan vi fått.

Inte blev du något klokare av mitt svar...hehe

http://dante.bloggagratis.se

 
Helena & Tina & Vilja

Helena & Tina & Vilja

12 november 2009 22:13

Först läste jag bara all skrämselpropaganda om vaccinet att man kunde få neurologiska sjukdomar, att det var kvicksilver i, mm och jag tyckte att det var lite överdrivet med den där influensan och tänkte att den är nog inte värre än nån annan influensa. Men nu har jag ändrat mig helt efter att ha pratat med många som är kunniga. Som en vän (sjuksköterska) sa: Här trycker man i barnen alla vaccinationer utan att blinka från det att de är små, de får duplex, twinrix (om man åker utomlands) fästingvaccin, mm och nu när denna kommer blir alla jättetveksamma??! Kvicksilverhalten är marginell (lika mycket som man får i sig av att äta fisk) och det med neurologiska sjukdomar tror jag mest var påhitt. Däremot tycker jag nu att influensan verkar värre än man trodde först. Att den nu kommer en ny vända och att den denna gång är ännu värre. Och eftersom barn och ungdomar är de som drabbas värst av denna influensan är vi nu helt bestämda på att vi skall vaccinera dem. Våra barn är 13 och 17 så de tillhör verkligen den åldersgrupp som drabbas värst även om de inte tillhör ngn riskgrupp. Nästa vecka ska vi köa på vårdcentralen :-)

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
lOTTA

lOTTA

12 november 2009 22:49

haha jamen det är ju det huset vi vill kolla på på torsdag:)Iallafall Pake går väl dit utifall att jag måste jobba!LIIIte tråkigt med värmen bara med el osv. kan din snickarman något om sådant?Kan man sätta in en till luftvärmepump och få billigare värme..eller?Kan du inte höra om han har något tips INNAN vi går dit...för sedan sätter väl budgivningen igång efter någon dag:)Detta hus ligger perfekt i förhållande till barnens skola, kompisar..och inte minst så liggr det underbart fint md en stor dal o grönområde bakom..:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

13 november 2009 06:34

Tittar in och önskar dig och familjen en fin helg! =)

Kramis!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

18 november 2009 15:23

Jag hade vaccinerat mina barn. För det kan gå illa om de blir smittade. Bättre att kanske få lite symtom ett par dagar än kanske sväva mellan liv och död för de som drabbas hårt.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards