♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 7 april 2009

Av Camilla - 7 april 2009 08:54

Som vi har längtat...å nu är vi där. I vårmånaden. Kan knappt tro att det är sant. Den livgivande solen har visat sig mest varje dag. Även nu skiner den från en klarblå himmel!!


På söndags morgonen när jag kom hem från jobbet så var grannarnas katt mitt ute på älven och strosade.

Igår på em såg älven ut såhär:


Solen på väg neråt. Värsta spagropen her vi ute på åkern.


Eddie ville såklart titta på nära håll. Han har den största respekt för vattnet.

"få ja gå i ? " undrar han

Jag skakar på huvudet.

"kan ja drunkna då?"

Jag nickar.

"Män dä ä ju gräs på båttän"

Jag nickar igen.

" kan man drunkna ändå, fast dä ä gräs? undrar han vidare.

"jajamen" säger jag och tycker att det är jättebra att han förstår att det behöver inte vara en sjö eller en älv för att man ska kunna drunkna.

V har ju älven som rinner utanför våran tomt och vi har sen barnan varit små präntat i i dom att dom ALDRIG någonsin får gå till älven själva. Vi har då även talat om för dom vad som skulle kunna hända om man trillar i.

Naturligtvis har vi sagt på ett sådant sätt att dom inte ska bli rädda för vattnet men dom ska ha den största respekt för det.

Nåväl,nog om det.

Här fick han iaf lov att kasta en pinne till Bentley som inte var sen att kasta sig ut i spat´.


Nu ska jag till massören sen måste jag....baka! Usch jag vill ju vara ute i det fina vädret. Men det duger väl inte att ha en tom frys om det kommer födelsedags gäster :D


Ha än fin dag i solen!!!


Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards