♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Tack så mycket för hjälpen ,valpen min!!

Av Camilla - 27 april 2010 14:33

De senaste dagarna som gått har det blivit mycket socialträning.

I torsdags var vi på klubben och tränade på att kommendera varandra. Liten fick självklart vara med och titta på alla stora och små hundar.

I fredags var vi och hälsade på en lite flock med får. Vi stod utanför stängslet och Giz tyckte dom var rätt otäcka i början.

Vi  var iaf så nära att han nosade på dem och efter en liten stund lade han sig ner och somnade! medans jag kelade med fårskallarna.

Lördagen ägnades åt 80-års kalas. Makens härliga farmor var det som blev uppvaktad.

Gizmo trivddes som fiskan bland alla människor. Stora som små. Även där slocknade han under bordet när vi fikade.

I söndags åkte vi till Nås för att titta på min storebror när han åkte cross.

Även 17-åriga sonen fick sig några provåk med morbrors cross :)

Mycket folk och mycket brummande. Hann fann sig idet med   

Mycet folk som vill se och känna på den lille.

" Ohh va lungn han är,vad är det för ras?? Hur stor blir han,Har han ett blått öga?"

Det är standard kommentarerna :)

Även Gizmo har  provat på att åka motorcykel....dock på en med fyra hjul.  

Så här glad blir man efter en åktur  

Å så här ser der ut när matte har ställt ut en lattjolajbanlåda på verandan!!!  

Gud om jag hade haft kameran till hands när jag fann honom grävandes i min nyplanterade blomlåda......rackarvalp!!!! Tack för hjälpen liksom :)

Var inte arg på mig matte.....  

Nöjd med sin insats i att mörda ett helt gäng petunior så somnar man såhär gott.  


 
 
Helén Deco & Bruno

Helén Deco & Bruno

27 april 2010 15:38

Miljöträning och av-knapp! *gillar* :D
Bruno var också en hejare på blomskötsel när han var liten... grrr
Fy tusan vad SÖT han är!

http://brudec.wordpress.com

 
Helén igen

Helén igen

27 april 2010 15:40

Förresten, jubel i busken! Du är rolig du! :D :D

http://brudec.wordpress.com

 
Beatrice Pettersson

Beatrice Pettersson

27 april 2010 18:31

Jag måste säga att du har världens sötaste valp!
Han är så fin lille Gizmo. Jag funderar på att ta en valp från nästa kull av samma tik, så otroligt fina valpar hela högen!

Du ska veta att jag är avundsjuk på dig, trots att den lille pluppen grävt i dina rabatter ;D

Kramar
Beatrice Pettersson

http://www.beatriceswe.blogg.se

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

27 april 2010 19:29

Ja han har ärvt sin mors trädgårdsintresse. Hon beskar bla. pappas vindruvsranka i markhöjd när hon var liten...
Dottern Pippi gillar också trädgård. Sand och jordhögar särskilt

http://www.sugarwinds.se

 
Marie L

Marie L

27 april 2010 23:07

Jag säger bara: trädgårdsmys det är fint det...

http://www.123minsida.se/Minos

 
Beatrice Pettersson

Beatrice Pettersson

28 april 2010 09:27

Haha, jag kan lätt byta balen mot din hund!
Men jag tror inte du är så dum och gör det. Jag hade till och med drömmar inatt om att mamma kom hem med en liten red merle australian shepherd till mig! Usch vad ledsen jag var när jag vaknade...

http://www.beatriceswe.blogg.se

 
Carina

Carina

28 april 2010 10:55

Vilka massa bra miljöträning lillkillen får, aldrig fel och vad skönt att han lägger sig och sover mitt i allt. härligt att ha hjälp med blommlådorna fast kanske inte efter man satt dit blommorna :-) Ha en härlig dag

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

28 april 2010 11:18

Av och på knapp är guld värt, det har lilla P med :-)

http://hundtraningen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards