♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Veckans utmaning har börjat.

Av Camilla - 5 maj 2010 10:32

Så vi tog tag i den på stört :)

Här är vi vid en större vattensamling :)   


Vi går ut på en stor flotte  


och ut på en lång brygga  


här sitter man bra

  

Travar på fint i skogen.  


I dag lade jag ett litet korv spår år den unge mannen. Först fatta han iiingenting men de sista korvsnuttarna spårade han upp utan min hjälp.

Jag har ringt till min chef och fått tillstånd att ha med mig Gizmo på jobbet några nätter framöver. Toppen . Vilket privelegium (svårt ord ;),att få ha hunden med sig på jobbet.

På lördag ska vi ha kalas. Då fyller minstingen 5 år,och vi passar även på att kalasa för den äldste av grabbarna ,Robin ,som blir hela 17 år!!! på måndag.

Milde himmel!! Jag var ju nyss i den åldern själv??

Tur att man fortfarande är ung i sinnet :)

Nu ska jag njuta av solen en stund innan den försvinner igen.

Ha det!!

Ohhh just ja! Nu är vi snart omracade i fototävlingen! Vi fortsätter att fiska röster då. Varje dag kan man lämna en ny röst HÄR

 
 
Carina

Carina

5 maj 2010 10:52

Vad skönt att kunna ha hunden med till jobbet, det hade jag oxå velat ha men då får jag nog byta jobb :-) hade nog inte blivit så poppis när man jobbar i en matbutik. Visst går tiden snabbt, min grabb blev 16 i februari och jag känner mig inte så gammal, förutom om jag suttit på knä för då är det jobbigt att komma upp hihi. Ha en härlig dag

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

5 maj 2010 12:25

Oj vilken fin brygga att gå på! MVG blir det för vatten och brygga.
Så bra med jobbet, sköt det snyggt nu så chansen kvarstår. Jag brukar ta in mina hudnar när dagen gått hem och ta ut dem igen innan de kommer på morgonen, annars blir lätt någon allergisk... Men de de inte ser lider de inte av;-)
Om racead, nejdå inte än inte...

http://www.sugarwinds.se

 
Emelie

Emelie

5 maj 2010 18:50

Vilken fin liten kille du har:) Själv har jag en Windedos valp som på torsdag blir 11 veckor. Så klart så röstade jag på fina Gizmo på tävlingen, hoppas ni vinner. All lycka i framtiden.

Emelie, Betty och Smira!

www.hundelivet.blogg.se

http://www.hundelivet.blogg.se

 
Beatrice Pettersson

Beatrice Pettersson

5 maj 2010 22:28

Åh! Du måste se en hundfilm jag såg idag, kanske har du redan sett den?
Hachiko A Dogs Story heter den, suuuperfin!

http://www.beatriceswe.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards