♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Camilla - 17 mars 2008 09:38

Igår eftermiddag drog vi till Rättvik för lite inomhus träning.

Stuvade in Bentley,Bono,Melker, Madde och Anki i bilen min!!

Trodde att det skulle bli voff voff och gnäll gnäll hela resan men inte ett ljud i från vovvarna ;-)  Väluppfostrade killar må jag säga!!

Om nu hundarna var tysta så var det tusen gånger värre med kärringarna som var med. Bladibladd bladd ,hysteriska friss ,högljudda asgarv å lite mer pladder. 

Sen jag då,som hela tiden tjatade: vart ska vi nu då. Vart vart????!!! Jag har tyvärr inte begåvats med något som helst lokalsinne. Men det hade ju dom andra en del av som tur var.

KÖR RAKT FRAM! hojtade Anki i en rondell.

Jamen jag måste väl för f-n kolla om det kommer nån bil först! röt jag.

Det behövs bara i den första rondellen här i Rättvik svarade hon då.

Så då fick jag lära mig det också ;-)

Nåväl, inne i ridhuset var det iaf full rulle. Massa hundar som tränade lydnad och en massa agility hundar som sprang för brinnande livet.

En träning med störning som heter duga! Huuur skulle detta gå???

Jo minsann! Mitt flit med kontakt övningar har gett resultat!!!!

Trots vansinnet som rådde där inne så höll Bentley jättefin fokus på mig!!

Hurra hurra va glad jag blev. Det funkar!!!

Klart som 17 att han tappade emellanåt (vem skulle inte göra det när fjärilshundarna gläfser förbi i 200 knyck)  men på det stora hela så är jag super nöjd med Bentleys prestation igår. Härliga underbara hund!!!

Dom andra såg jag inte så mycket av, man hade full upp med att hålla reda på sig själv. Dom sa iallafall när vi for hem att dom var nöjda dom med. Toppen!!!

Tack säger vi till Emelie som slängde ut en förfrågan om vi ville följa med dit!!! Annars hade vi inte haft en aaaaaning om nåt sånt.

Tack tack!!

Nu sprider sig doften av nybryggt kaffe så jag måste gå ner och ta mig en kopp!

Goodbye!

 

 

 

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards