♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 4 juni 2008

jag är numera reggad som fartsyndare!

Av Camilla - 4 juni 2008 14:14

På rakan mellan byarna i går em slog dom till. Hårt och skoningslöst.

Jag brukar ALLTID hålla hastigheten där för jag vet att snutarna har kontroller där ofta ofta.

Men nu var jag sen till ett utvecklings samtal och arg på sambon för att han kom hem försent TROTS att jag påmint honom två ggr under dagen.

Jag glömde helt enkelt bort att ev poliser kunde stå där.

Jag hade precis dragit förbi en bil som jag hånfullt kallade för lilla snigel....

500 meter längre bort står en polis rätt i mitten och vinkar in mig.

Jag kan tänka mig att han riktigt råmös "lilla snigel" när han fick se att jag körde rätt in i smör höle´!!!

Ja det slutade med en bot på 2 400kr.

Alkotest gjorde dom oxå så det var väl en jäkla tur att jag inte var fuller. *garvar hysteriskt*

Prisa gud i allafall, polisen har fått min skatteåterbäring!

Kan tänka mig att det var rätt många som fick dryga böter igår.

Så nu lär väl Kiruna polisen ha fått ihop till ett rejält kalas i sommar.

Nu ska jag hämta barnen. Filip fyller år idag så ikväll blir det fest innan jag åker till jobbet.

Kör så det ryker.... Mooahhaaahaaaa!

 
 
Marianne

Marianne

4 juni 2008 20:46

Jag håller hastigheten för det mesta. Men när man får en stopp-propp framför sig i flera kilometer så drar man på då det ges ett tillfälle till det. Och nog fanken står det en laddad kamera där då. Eller en glad polis. Otur, otur. Men det är bara att bita i det sura äpplet, tyvärr.
Önskar du hade fått lite glädje för dina skattepengar istället för en böteslapp. Hoppas födelsedagsfesten muntrar upp dig.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hillbergskan

4 juni 2008 22:27

Hej kompis! Jodu, dom står där man minst anar det NÄR man minst vill det....HATAR TRAFIKPOLISEN:)Det är bara bita i det sura äpplet och betala de hutlösa böterna till deras fikakassa. Jösses vilka fredagsfikan dom har runt om i landet:) Wow....Bara du och jag har ju kört ihop till lyxmiddagar nu....Ha det bäst och kör försiktigt *asgarvar* Kramar i massor

 
camilla

camilla

5 juni 2008 00:19

Marianne:Jodå det blev lite över av skatte pengarna så nu blir det en ny kamera ,-)Inte hos el-giganten dock.Heh
Hillbergskan:Ja visst känns det härligt att man gett ett bidrag till polisens kaffekassa..jisses!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokens matte

5 juni 2008 07:43

oj va synd...man har ju roligare för de pengarna liksom, stackare!

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

5 juni 2008 10:52

Ajajaj! Inget kul det där...2400:- konstigt att man aldrig lär sig.
Fast jag har dock klarat mig från fortkörning. Har haft en enastående tur med det, trots 35 års bilkörning. Hur länge ska man klara sig tro? Parkeringsböter däremot har ju ramlat in några stycken.
Ha en bra dag och kör försiktigt.
Cavvetjejernas matte

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
sacco

sacco

5 juni 2008 15:43

Ska tänka på det nästa gång jag fräser förbi en bromskloss, jag menar förstås, när någon annan fräser förbi mig, bromsklossen:)

http://www.bjorkmannarna.se

 
trollpackan

trollpackan

6 juni 2008 06:46

Inte kul det där! Har varit med om det själv i början av april, och man kan ju göra annat roligt för pengarna...hmm...sådär är det.
Jaha, nu bor i närheten av Kiruna?
Min mamma är från Jukkas, så jag har varit mycket däruppe;)
ha det bra!

http://trollpackan

 
molle

molle

6 juni 2008 09:02

Men va synd.. min matte åker till Grekland på Tisdag, annars hade jag gärna kommit upp dit..
Dessa poliser dom är överallt!!
Kram Molle

http://bobmarley.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

7 juni 2008 06:04

Aj aj...ja, för det gör ont att formligen ge bort dessa pengar!
För 2 år sedan var vi på väg till stranden , första semesterdagen. Det skulle bli så härligt...;0)
Ja, där stod då det där hånflinet. Han gjorde ingen min av någon pardon om att jag kört för fort inför barnen, som satt fulla i baksätet...NEJ, jag menar , baksätet var fullt av barn förstås..;)
Han formligen njöt av att ge mig 1200 kr i böter för en överträdelse med 11 km på 70-väg.Talade om för barnen att de skulle ha koll på sin Mamma. Vilken tölp!
Det finns många sådana stroppar inom polisen....men det finns trevliga också, som tar det på ett annat vis, som tur är...
Andra gången i mitt liv med de böterna där, hoppas jag klarar att sänka farten, har i alla fall provat sedan dess. Det gör ont i plånboken!
Min dag på stranden var förstörd efter detta, som jag ju ändå orsakat själv...

http://trissemojs.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards