♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

Ajajajaj! Små fingrar i kläm.....

Av Camilla - 30 juni 2008 09:34

Helgen har ägnats åt vedkapning och allt vad det innebär. Ett ganska trevligt slitgöra tycker jag.

Mindre trevligt blev det på söndags em då Eddie gav upp ett illtjut!

Han hade fastnat med fingrarna i kedjan på fyrhjulingen!!!!!!! Tack och lov så var den inte igång. Han skulle väl undersöka kedjan och tog i den och drog till, vilket gjorde att hjulingen rullade bakåt och fingrarna klämdes fast mellan kedjan och drevet!

Jag ska inte gå in på några detaljer, för det minns jag knappt men det blev färd till Falu lasarett.

Väl där så blev han noggrant undersökt och röntgad. Inget som var trasigt inuti.Phu

En krossad nagel och en sönderriven fingertopp. Iahhhh åh, det ilar i hela mig när jag tänker på det!

Eddie, som hade skrikit av smärta nästan hela resan var otroligt duktig hos doktorn. Han var så pigg och glad och helt som vanligt. Visade handen,röntgade,tvättade och lade om den utan problem. Lilla lilla gull!

Allt slutade lyckligt och han busade som vanligt med Filip när vi kom hem.

Sätter in en bild på "spökena"

 
 
Tanten

Tanten

30 juni 2008 17:11

Åh vilken tur att det gick så bra trots allt. Ryser när jag tänker på vad som kunnat hända. Visst är det underbart när de små telningarna är så lugna och duktiga hos doktorn.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

30 juni 2008 22:35

Huga mig... Vilken dramatik! Kunde ju gått riktigt galet.

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

30 juni 2008 22:46

Tanten:Ja det är helt fantastiskt hur lugna dom kan bli hos farbror doktorn.
Cavve matte: Ja han hade en jäkla tur som inte klämde sönder småfingrarna... Uscha!

http://www.bentley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards