♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 3 april 2009

Alla har vi våra ideer....eller ovanor kanske man ska

Av Camilla - 3 april 2009 07:34

kalla det!

Jag har en ovana...nämligen att jag inte kan lägga mig i en obäddad säng!

Är sängen (av nån konstig anledning) INTE bäddad på kvällen så måste jag fixa det innan jag lägger mig.

Snacka om onödigt arbete. *fniss* Likadant på morgonen när jag kommer hem efter jobbet och ska lägga mig.

Måste bädda innan jag kryper till kojs :D

Kanske är det fler än jag som lider av denna åkomma?

Jag har en kollega,vars pappa brukar säga att "folk blir tokiga på olika vis". Jag håller med.

Så nu kommer vi osökt till dagens fråga   Vad har ni för vanor eller ovanor?

Inbillar mig att jag kommer att få en massa roliga kommentarer om detta :p


Nu ska jag skjutsa kidsen till skola och dagis. Solen skiner av full kraft idag så hur jag ska kunna lägga mig och sova begriper jag inte! Det får bli i en solstol på verandan.


Ha en underbar fredag!!!!

 
 
Egon S

Egon S

3 april 2009 07:56

Jag har ganska få ovanor, om ens någon. Men min fru däremot har en hel del ovanor. Bland annat så har hon en irriterande tendens att springa och diska hela tiden. Själv tycker jag att man kan återanvända åtminstone glasen några gånger innan man diskar dem, man sköljer bara ur dem först.

Hon har även en ful ovana att sällan tvätta händerna efter att hon varit på toaletten. Det är inte så trevligt att hon lagar mat och bakar med illaluktande händer, därför brukar jag påtala för henne att hon bör tvaga sig innan hon tar i maten. Men hon gör det inte förrän jag påminner henne. Hon sköter dock sin hygien i övrigt.

Själv har jag väl en liten ovana att gå och småäta i kylskåpet på kvällen, trots att jag innan har ätit. Men det kan kanske inte kallas för ovana, då det är många som gör så.

http://egonsv.bloggagratis.se

 
Madelene

Madelene

3 april 2009 08:17

Har säkrt massor med konstiga små egenheter men en grej är att jag ALLTID måste skölja ur glas som jag tar ur skåpet innan jag fyller det med vatten, andra vätskor går bra att dricka ur osköljda glas men just vatten då måste jag skölja innan...och så MÅSTE vattnet vara iskallt!

http://maddy81.blogg.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

3 april 2009 10:28

Har precis som du VÄLDIGT svårt att lägga mig i en obäddad säng, och måste ALLTID rätta till madrassen innan jag lägger mig. Har sambon lagt sig före mig och jag ser att madrassen inte liger som den ska så får han resa sig så vi kan lägga den rätt. HAHAHA.. sån är jag! Inte riktigt klok med andra ord.
En annan grej är att jag ALLTID tvättar håret separat när jag duschat! Knäppt, eller hur...? Tar ju dubbelt så lång tid.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas me matte

3 april 2009 10:54

vi är perfekta! ; ) nä långt därifrån men vi kommer inte på nån kul ovana just nu...

 
Mia Prima & Bonzo

Mia Prima & Bonzo

3 april 2009 12:07

Håller helt och fullt med dig om sängen och bäddning. Sen har jag väldigt svårt för när saker ligger kvar framme efter användning, bara släppa och gå liksom, sånt bara måste jag städa undan. Hörde någonstans att det har med feng shui att göra när man inte gillar oreda utan vill ställa allt till rätta för att få ett bra flöde,men vad vet jag?! :D

http://www.miashund.se

 
nilla

nilla

3 april 2009 15:19

Mina vanor inrättas efter devisen; minsta möjliga ansträngning. Skulle aldrig hända att jag bäddade sängen innan jag gick och la mig. Knappt ens jag bäddar den på morgonen.
*slänger på täcket och drar lite i det*

http://thenilla.bloggagratis.se

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

3 april 2009 15:42

jag e en sådan dryg en som alltid måste dubbelkolla kaffekokarn o spis innan jag går hemmifrån...gärna flera gånger..å ÄNDÅ kan jag fråga mannen sedan..stängde vi av kaffekokarn????DRYYYGOO!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

3 april 2009 16:34

Jag är precis som Lotta!!!!!!
Måste dubbel/trippel kolla spis, kaffekokare osv innan jag kan åka hemifrån ; ))))))))

Ha en underbar dag!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
emma

emma

3 april 2009 19:29

hihi egentligen är det inte så konstigt,,,jag e nog också lite så =)

http://petersson84.blogg.se

 
stort och smått

stort och smått

3 april 2009 22:23

Jag säger som Nilla! Minsta möjliga ansträngning. : )
Men! Jag måste alltid kolla att jag låste dörren, även om jag VET att jag låste dörren! Så tröttsamt! Och en lite pinsam ovana, att släcka onödiga lampor på bussen!

http://agneta.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

3 april 2009 22:25

Alla i familjen vet när jag lider av Pms. Då går jag och ställer iordning allt i raka linjer. Allt måste stå i fina rader och rätt och riktigt! =) Dvd-filmerna blir gärna sorterade och inställda i fina rader. Handdukar och saker som står inne i skåp rättas till, skorna ställs i snygga räta rader i hallen, allt under mycket högljudda suckar! Fniss. Det är väl en ovana tycker jag! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
VildaoPebbels

VildaoPebbels

3 april 2009 22:57

Jag har en lindrig form av OCD ;) och lider av bacillskräck. Jag tvättar händerna jätteofta o är väldigt renlig av mig.

Jag kan inte ta i offentliga handtag, tangentbord, odyl, du må tro att jag har det knepigt på jobbet.:) Jag arbetar som lärare i en skola!!! Jag har med mig handrengöring överallt.

Min vardag kan verka jobbig men jag har lärt mig att leva med den så det flyter på rätt bra.

Jag har dock bara bacillskräck mot människor baciller, inte mot djur.

SÅ knäpp är jag!

KRAM

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Anna

Anna

3 april 2009 23:34

Haha! Känner så igen mig. Skulle vara stört omöjligt att lägga mig i obäddad säng. Medans övriga familjemedlemmar inte har några som helst bekymmer med det... =)

http://annabella.bloggagratis.se

 
irmelinat

irmelinat

4 april 2009 06:50

Jag har en vana/ovana att jag ALDRIG vill vara fuktig om fötterna (utom när jag simmar/duschar då), vilket innebär en del strump/skobyten per dag. Vet att jag skulle kunna få botoxbehandling mot detta, men eftersom det inte är nån doft inblandad tycker jag inte att det är nåt större problem. Den där nojjan att kolla spis/kaffebryggare/lås etc har jag haft, men vant mig av med genom att säga högt för mig själv "nu låser jag dörren"

http://irmelina-t.blogspot.com

 
 Anna med flock

Anna med flock

4 april 2009 09:20

hihi jag har såkert massa konstigheter för mig men kommer inte på något just nu....skulle väl vara det då att jag inte kan sätta mig och titta på tv om jag inte har myskläder på mig hemma, har jag ex jeans så hinner jag inte titta mer en ngn minut innan jag far upp och letar upp ett par mysbrallor även om det innebär att jag missar en del av ex en film jag vill se.

http://timsevimse.blogg.se

 
pillan

pillan

4 april 2009 09:28

hm ska fundera åter kommer ..men nog finns det..

ville bara berätta att nu sjunger telefonen tingeling när det ringer

http://www.pillans.se

 
Marianne

Marianne

6 april 2009 15:02

Min ovana är att jag oftast säger vad jag tycker. Framförallt om jag får en fråga. Bra tycker en del och somliga önskar att jag hade ljugit eller hållit käften istället. Om ovanan är bra eller dålig beror på vem jag talar med.
Jag kan vara snäll och inte vara råärlig om det jag egentligen ville ha sagt skulle såra någon.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards