♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under maj 2008

Av Camilla - 9 maj 2008 10:31

om inte "rätt i mitten"

Av Camilla - 9 maj 2008 10:16

Gårdagen bjöd ju på ett strålande väder!!! Tack vare detta fick vi till ett toppen kalas. Vi satt ute på verandan och njöt i fulla drag.

Tjocka släkten (sambons, mina kommer på lärdag) var samlad och det blir några stycken. Men precis så många att verandan räckte till ;-)

Alla var nöjda och glada och barnen lekte nonstop,utom när dom bröt för en liten fika .

Eddie hade inte ens tid att äta tårta.

Vi festade så hårt igår att vi sov alla tre till kl 8.30 Och vi ska lämna på dagis kl9.00

Meeen vi gjorde oss ingen brådska dit direkt. Vi kommer när vi kommer....

Idag ska jag förbereda lite inför Robins kalas.

Han fyller ju moppe i morgon. Om han längtar???

NÅGOT DÅ ;-)

Han har beställt cheescake så det ska jag göra nu.

Hej hej

Av Camilla - 8 maj 2008 10:10

I dag förbereder vi för Eddies treårs-kalas!

Solen skiner från en knallblå himmel.Temperatur runt 20 grader idag.

Vi har fått det ultimata kalasvädret. Det var precis som vi hade beställt ;-)

Nu kan vi ha festen ute på verandan. Hipp hipp hurra!!!


Av Camilla - 7 maj 2008 10:25

I går var jag på återbesök hos sjukgymnasten. Jag har ju varit en duktig flicka och gjort mina" sträck ut bäckenmuskel övningar" varje dag. Så jag tänkte att nu ska vi väl ta hand om resten av ryggen. Hurra!!


Nåja, sjgymn frågade om jag gjort mina övningar.

-Japp svarade jag.

-Är du nå bättre då?,frågade han.

- Nepp,sa jag. Jag har fortfarande djävulsk värk i ländryggen.

-Äter du nån medicin för det då?,undrade han?

-Bara alvedon, sa jag.

Är lite försiktig med att ta diklofenak då man kan få magbesvär. (vill inte ha, har haft sånna problem förut)

-Jamen vi gör så här då,säger han.

-Fortsätt med dina övningar sen äter du diklofenak i tio dagar. Jag ordnar med ett återbesök hos doktorn.

I samma andetag som han säger det så är han på väg ut genom dörren !!???

-Mäh! Ska jag inte ha nån ny tid hos dig ,undrar jag.

-Nej det behövs inte svarar han sen är han borta.

Kvar sitter jag och gapar som en fisk på torra land. Var det hjälpen jag fick det????

Menar han att sex års smärta i hela kroppen ska försvinna som genom ett trollslag när jag gjort en simpel sträck övning i två veckor????

 Och en tio dagars kur med smärttabletter som sabbar magen.

Jag fattade INGENTING! Och gör det inte än.

Hade ju i mitt naiva sinne inbillat mig att jag skulle få hjälp med nån form av träning för att bygga upp mina muskler. Eller kanske få lite ultraljud eller ja, va faan vad som helst utom DETTA!!!

Ett besök (och ett halvt, det sista tog 7 min) sen bara tack och hej!


Va tusan gör jag nu?? Får väl ringa nån privatpraktiserande kotknäckare/massör.



Tack som fan för hjälpen Mr Sjuk gymnast!!!!!!!!!

Av Camilla - 6 maj 2008 20:05

En brandman kommer hem från jobbet en dag och berättar för frugan:
- Vet du, vi har ett fantastiskt bra system på brandstaionen. Ettan ringer och vi tar på oss våra jackor. När tvåan ringer glider vi alla nedför stången. Trean ringer och vi är alla redo för att köra iväg.


- Det är ju superbra, säger frugan.
- Från och med nu gäller samma system här i huset. När jag ropar Ettan! vill jag att du klär av dig naken. När jag ropar Tvåan! hoppar du i säng. Och när du hör Trean! så ska vi göka hela natten, säger brandmannen med en blinkning.


Så nästa kväll när han kommer hem från jobbet och skriker Ettan! tar frun av sig alla kläder. Han skriker Tvåan! och hon hoppar i säng. Trean! grymtar han, och dom börjar göka. Men efter bara några minuter skriker frugan:
- Fyran!
- Vad betyder Fyran nu då?? frågar mannen.
- Mera slang! Du är inte ens i närheten av elden!

Av Camilla - 6 maj 2008 19:46

Hög feber och rethosta är det som härjar hos småkillarna just nu :-(

Fille hostar så han nästan kräks och Eddie har haft över 40 graders feber i natt. Suck. Nu får det väl vara bra ändå. Dom hade ju nyss magsjuka.

Fille blir så mager och klen så jag är rädd för att han går av på mitten snart. Eddie har iaf matlust trots att han är sjuk. (det har han väl efter sin mor)

Nu håller vi tummarna att dom är friska tills på torsdag då Eddie fyller tre år.

Annars firar vi väl honom i samband med Robins 15-års dag på lördag.

Men jag hoppas att vi kan ha skilda dagar så att båda får känna att dom har varsin födelsedag och inte en och samma.

Två kalas på en vecka är väl inte så dumt....

Jag hade tänkt att baka en massa  till kalasen nu när jag är långledig. Det är inte så enkelt när man har en liten som är sjuk. Han vill ju inte vara själv i en minut ens. Slarvern.

Meeen som jag sagt förut,det finns mycket gott att köpa i butikerna oxå.

Det ordnar sig nog med skridskor bara det blir is. Eller vad tror ni?

Ps, jag tror min själ att vatten nivån har stannat. Men den är breeeed nu älven. Huga!!

Av Camilla - 5 maj 2008 20:31

Vi är ju väldigt förtjusta i tv-spel,barnen och jag. Och nu äntligen har jag lyckats hålla mig med i en auktion på tradera och köpt ett nytt mario spel. *fnissar förtjust*

Nu hoppas jag att säljaren rappar på så vi får spelet under veckan så vi får provköra det.

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards