♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under januari 2009

Av Camilla - 6 januari 2009 15:46

Jag har fått en award av min bloggvän Yvonne


Tusen tack snälla du! Det värmer gott :)


Dessa utsedda bloggar är osedvanligt charmerande och söta, inte upptagna av utmärkelser och själviskhet. Syftet är att sprida vänskap. Vårt hopp är att nya vänskapsband kommer att knytas mellan dessa bloggar, ju mer utmärkelsen sprider sig. Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa!! Kopiera in texten o bilden i din blogg och skicka sedan vidare utmärkelsen till åtta andra blogga.


Som vanligt är jag lika tråkig och kan inte välja ut någon . Alla som är med i länklistan får den här utmärkelsen av mig.

Varsågoda att ta med er denna fina award!!

Av Camilla - 6 januari 2009 15:38

Det blev visst lite fel med pippin iaf. Det är när allt kommer omkring en Stjärtmes som Yvonne så uppmäksamt såg :)

Dom är ju väldigt lika dom små men nu när jag fick se bilden av en stjärtmes så såg jag att det var den rätta fågeln.

Nära gissat Lena, för jag hade då inte sett nån skillnad om inte Yvonne rättat oss.

Så här kommer en ny bild på en.....stjärtmes. (jaja jag ska sluta tjata om den förbaskade fågeln nu ;)


Bilden är lånad från nätet!

Av Camilla - 5 januari 2009 23:27

Det var en gång en häst och kyckling som var ute och gick, plötsligt så
trillade hästen ner i ett lerhål.
- Hjälp!!! hämta husbonden så att han kan hjälpa mig upp!! , skrek hästen.
- Lugn och fin, svarade kycklingen, jag ska hämta hjälp.
Kycklingen sprang upp till boningshuset och hämtade husbondens Ferrari,
körde ner till hålet, band ett rep i dragkroken och med en repögla kunde
han få repet runt hästen. När allt var klart hoppade han in i bilen och
körde sakta framåt så att hästen drogs upp.
Några dagar senare var hästen och kycklingen åter igen ute och gick, nu
bar det sig inte bättre åt utan att kycklingen trillade ner i
hålet.
- Hjälp! skrek kycklingen, hämta husbonden så att han kan hjälpa mig
upp!!
- Lugn, lugn, lugn svarade hästen.
Han ställde han sig över hålet och släppte ut "trollspöet", svankade och sa
- Ta tag i min penis så drar jag upp dig.
Kycklingen högg tag, hästen rättade på ryggen och kycklingen
åkte upp.


Vad kan vi då lära oss av denna historia??
JOO!


"If you got a dick like a horse, you don't need a fancy car to pick up
chicks"

Av Camilla - 5 januari 2009 17:57

Lena visste minsann att fågeln var en TITA! Va skoj, tack för det!!


Efter en god middag bestående av mos,stek fläsk och löksås är jag mer än mätt och belåten. Gud i himmelen vilken festmåltid ;D


Duschning och sen kaffe står på schemat innan det bär iväg till jobbet.

Vädret har slagit om och blivit mildare. *gud hör bör*  . Hörde nånstans ifrån att nu väntar det snöfall.


Här är några till bilder på en liten Tita som jag lånat från nätet.


Söt liten krabat ;D


Ha en trevlig kväll!!

Av Camilla - 5 januari 2009 13:54

Idag har vi ännu en gång haft besök av denna ,för mig okända, småfågel.

Nu kan inte jag så mycket om fåglar men dom här har jag aldrig sett förut om åren.

Tre gånger har vi haft besök av dessa små dunbollar.

Blev inte så bra bilder men dom är vita framtill med brun/svart randig rygg och vingar. Duniga som sjutton. Jättesöta.!

Vet ni vad pippin heter?. Har ni haft besök av den?


Av Camilla - 5 januari 2009 08:28

-25!!! Som tur är brukar ju denna brutala kyla inte hålla i sig så länge. Det vänder nog snart ;D *ber en stilla bön*

Dagen kommer att tillbringas i en varm säng djupt under täcket. Min oxvecka börjar nämligen idag! Nu är det slut på sötebröds dagarna.

Mån ,tis fre,lör,sön natt. Phu!!! It´s a dirty work but somebody have to do it!


Frys er inte fördärvade. Klä er ordenrligt.

Man skulle ha varit isbjörn......iaf varit lika välpälsad som en sån.


Natti natti!!!

Av Camilla - 4 januari 2009 17:34

När Eddie var mindre så kallade han Filip för Tipti.

Filip, som precis hade lärt sig skriva sitt namn höll på att bokstavera i tid och otid. F I L I P lät det allt som oftast. Lillebror var minsan inte sämre utan skulle bokstavera även han.

Så vi försökte....

F sa jag. Äff sa ed. 

I sa jag. ii sa Ed.  

L sa jag. Äll sa ED. 

I sa jag. ii sa Ed

P sa jag. Pe sa Ed.

Jag bokstaverade igen... F I L I P

Eddie bokstaverade äff ii äll ii pe

Vad blir det då ,sa jag.

TIPTI sa Eddie ;O))

Av Camilla - 4 januari 2009 11:52

Jodå,gummi är bra mot fläckar. Jag har provat.

Såg ett tips på äntligen hemma för 100 år sedan. Det var nån städtant där som tipsa om att man kunde använda suddgummi mot svarta fläckar på golvet. Från skor och sånt.

Jo tjena,tänkte jag då men idag fick jag för mig att prova och...jaa det funkade. I allafall på mina golv. Kul med enkla tips som fungerar.

Sådärja...nu ska jag fortsätta fara fram med gummit. Sudd sudd ,gnuggelignugg ;o)))

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards