♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under juni 2008

Av Camilla - 27 juni 2008 01:09

Jag har provat mig på att göra en omröstning.

Välkommna att rösta.

Av Camilla - 27 juni 2008 00:48

Jag fick ett sms från svägerskan för en stund sedan. Hon hade träffat  Robin och hennes sms löd såhär:  "Du har då världens finaste unge! Inget att oroa sig för!!"

Åhhh så skönt det kändes i mitt modershjärta när jag läst hennes rader.

Nu ärä bara till att vänta på Robins samtal att han kommit hem som han ska. Bussen skulle gå från Borlänge 2.30 Sen börjar det om imorgon igen ;) Huga!

Nu ska jag kolla läget här på avd sen blir det lite slötittande på tv mellan springningarna.



Natti bloggers!

Av Camilla - 26 juni 2008 18:19

...har dragit igång. Nu ska jag vara orolig konstant i tre dagar och nätter. 15-åringen är ute på sin första festival. Jag kommer att vanka  runt som en äggsjuk höna tills den är över.

Men det är väl bara ett steg i utvecklingen att man måste börja släppa dom fria lite. Men det är svårt.....

Jag har anlitat min svägerska som "övervakare" till Robin då jag själv måste jobba.



Återkommer i kväll!!!!

Av Camilla - 25 juni 2008 11:14

Medborgarskolan för kvinnor

Meborgarskolan lanserar ett flertal kurser direkt riktade till kvinnor i vår. Senaste anmälningsdag 1 februari. Märk kuvertet med kursnummer.



1. Fysträning.

Träning i att lyfta upp och ta ur saker ur handväskan. Handledare från Ölhävarna lär dig rätta greppet!



2. Tydlighetsövning.

Hur förklarar jag vad jag vill ha sagt i stället för att säga vad jag egentligen inte vill med förhoppningen att han ska gissa sig till vad jag egentligen vill men inte säger? Träning med talpedagog



3. Lära sig konsten att passera ett shoppingcenter utan att ¨bara¨ titta in.

Övningar med ledarhund



4. Förståelseträning.

Han menar vad han säger, inte vad han inte säger men som du tolkar det. Eftersom detta kräver en fullständig omvandling av den kvinnliga hjärnan är detta den längsta kursen. Leds av fyra professorer och en docent (per deltagare).



5. Insiktsövningar.

Du är inte 19 år längre. Din figur ser inte ut som Victoria Beckhams. Dessa kriterier kommer heller inte att uppfyllas om han ljuger och säger att du ser ut som en ung Victoria Beckham. Fråga inte så slipper han ljuga. Dessutom vill han inte ha en skinnbit som Mrs Beckham, han vill ha en kvinna som ser ut som en kvinna. Studiecirkel under ledning av psykolog i spegelsalen. Frälsningssoldater medverkar i sorgearbetet.



6. Tidsplanering.

Om vi ska gå hemifrån 18.50 för att hinna till festen, hur ska jag då planera för att vara klar 18.50? Känd fysiker förklarar tidens gång med studiematerial inlånat från förskolan.



7. Sakletarkurs.

Hur hittar jag alla de nya kläderna och skorna i garderoben istället för alla de gamla trasorna? Går Sherlock Holmes metoder att tillämpa i detta fall? Overheadbilder förevisande lämpliga ställen att leta.



8. Rutiner - hur får vi in dessa i medvetandet?

T.ex: Söndagar 20.30-21.15 är det Sportspegeln. Varje söndag. Hela året. Det har det varit i minst 20 år. Minnesträning under ledning av Dr Hackenbush.



9. Skrivkurs.

För att vara säker på att han ska komma ihåg bemärkelsedagar; skriv ¨Eva 47 år¨, ¨bröllopsdag¨ o.dyl på väggalmanackan som hänger på kylskåpsdörren. Du får dina blommor och presenter och alla är nöjda och glada. Praktiska övningar med whiteboard.



10. Logik - vad är det?

Är ¨det bara är så¨ en logisk motivering eller finns det andra, bättre? Diskussionsgrupp, ledd av Kristina Lugn.



11 Sexliv efter vigseln - finns det?

Filmvisning. Filmen baseras på verkliga berättelser där äktenskap inte lett till förlamning nedanför midjan.



12 Flexibilitetsreflektion

Kan han någon gång ha rätt? Eller kan han någon gång inte ha fullständigt fel? Föredrag med frågestund.


Av Camilla - 25 juni 2008 11:07

Kurser för män

(Det finns några platser kvar, missa inte tillfället)

~~~~*~~~~

Kurs 1

Hur man fyller ett iskubsflak.

Steg för steg med diabilder som visar.



~~~~*~~~~

Kurs 2

Toalettpapper,

är det sant att det växer på tolaetpappershållaren?

Diskussionsgrupper.



~~~~*~~~~

Kurs 3

Är det möjligt att lyfta upp tolaettringen innan man urinerar,

och går det

att urinera utan att träffa golv, väggar och badkar?

Praktiska övningar

~~~~*~~~~

Kurs 4

Grundläggande skillnad mellan smutstvättkorgen och golvet.

Overheadbilder och funktionsbeskrivande diagram.

~~~~*~~~~

Kurs 5

Efter middagen

- kan disk flyga av sig själv ner i diskhon/diskmaskinen?

Video-exempel

~~~~*~~~~

Kurs 6

Lära sig hitta saker,

börja med att leta på de riktiga platserna istället

för att vända huset upp och ner medan man skriker.

Öppet forum

~~~~*~~~~

Kurs 7

Att ge henne blommor är inte skadligt för hälsan.

Bilder och ljudband

~~~~*~~~~

Kurs 8

Riktiga män frågar om vägen när de kört fel.

Berättelser från verkligheten

~~~~*~~~~

Kurs 9

Är det genetiskt omöjligt att sitta lugn när frun/sambon fickparkerar?

Körsimulator

~~~~*~~~~

Kurs 10

Grundläggande skillnader mellan mamma och fru.

Rollspel

~~~~*~~~~

Kurs 11

Hur man blir den perfekte shoppingvännen.

Avslappningsteknik, meditation och andningsövningar

~~~~*~~~~

Kurs 12

Hur man botar hjärnsläpp

när det gäller att komma ihåg födelsedagar,

årsdagsjubileum och andra viktiga datum

samt att ringa och meddela när

man vet att man blir sen.

Elchocker och full lobotomi.

~~~*~~~


Kursledare i kurs för män.

~~~~~~~~~~~~*~~~~~~~~~~~~

Av Camilla - 25 juni 2008 09:37

I dag är det sov dag. Ska ut och jobba till natten. 7 nätter kvar att jobba sen är det SEMESTER!!!!

Fast det kan ju kvitta om jag jobbar när det är så förbenat kallt ute. Burr burr. Ärä sommar eller vad!!!

Hoppas innerligt att värmen kommer tillbaka snart!

Nu blir det en promenad och en tvätthängnig innan tuppluren.



Natti!

Av Camilla - 24 juni 2008 14:34

Anmält oss till en lydnadstvåa.  Hoppsan! DET blir spännande. Det är ju några nya moment som ska nötas in tills dess.

Men det ska bli jättekul att få göra lite annorlunda nu. Jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning ;oD

Sen vill jag också utbrista  i ett STORT GRATTIS till våran klubbkomps CC med rottweilern Grizzla som numera innehar titeln IPO2. Bra gjort!

Nu ska jag dra ett varv på gräsklipparn.



Hejhej!

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards