♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under oktober 2008

Av Camilla - 23 oktober 2008 13:17

Det mesta går ner faktiskt. Allt från vrålande hårdrock till.....ähum....

Tom Jones Delilah!??  Underbar låt. Tycker ni int så säjj? ;D


Why why whyyyyyyy Delilaaaaaah!!

Av Camilla - 23 oktober 2008 11:51

En sväng på fotbollsplanen blev det på fm idag.

Jag fick en del tips och råd av "tanterna" (hör ni hur dom tjuter nu när jag skrev tanter Moahaaa) som jag tacksamt tog emot. Det ska nog bli ordning på oss med ska ni se ;D


Lite bilder med fart i kommer här då.....


Anns Quta kutar.....hur lät det där då? Heh


Wiiieee


En flygande Grizzla


som poserade villig för papparazzi idag (svårt ord)


hoppla hoppla

Av Camilla - 23 oktober 2008 08:52

Är det nån mer än jag som reagerat på att "Bonde-Magnus" verkar vara ett riktigt ego. En riktig smilfink som spelar på sitt charmiga yttre.

Redan i första avsnittet säger han att "det är bra om dom inte är hästintresserade för jag vill ju inte ha konkurrens från en häst" Hehe...ja det var väl inget att hänga upp sig på men jag reagerade direkt!

Vidare frågar han vilken hundras dom gilla mest. Pudel lr  St Bernhard. Då en av tjejerna svarat pudel säger han sen "hon vill ha en pudel men grejen är ju att JAG gillar ST Bernhard.

Tycker ni att jag överreagerar? ??

Då kör vi nästa groda som hoppade ur truten på MR Charm.

Till en av tjejerna häver han ur sig....."du var ju lite knubbigare än på bilderna men nu börjar du tillhöra favoriterna igen"   Gaaaaaah!


Några kilon kan man alltid banta bort.....

Ja det är ju för fasen så man dånar hemma i soffan! Vilken jävla mansgris!

Att inte bruden lappade till honom och suddade ut hans falska flin. UUuuhhuuusch säger jag bara!


Visst finns det en avstängnings knapp på tv så man slipper se på eländet. Men man är ju lite skadad så man vill ju gärna se på sån här förnedrings-tv och sitta och reta upp sig på dumt folk ;D

Helt frivilligt alltså. Men även om man retar sig nåt vansinnigt så måste man få ha en åsikt om deltagarna i fråga. Eller hur?


Nu ska jag och "Bentley the snok" på ett träningspass med CC och Stormamma!


Hej på en sväng!!

Av Camilla - 21 oktober 2008 10:40

Satt vid datorn och surfade när jag funderade vart vovven var. Han brukar ligga brevid mig i sin bädd nämligen.

Tittade in i grabbarnas rum och Tadaaaaa....där i Eddies säng låg det nåt stort och lurvigt



f´låt...jag kunde inte hejda mig matte...


ett sånt fluffigt täcke....


med spiderman på oxå....mmmmmysigt

Av Camilla - 21 oktober 2008 09:17

Pannkakor är ju såklart en rätt som står högt på våran meny.

Men varje gång jag står där i stekoset och gräddar för brinnande livet så tänker jag "aldrig mer"!

Inte för att det är särskilt omständigt att grädda pannkakor men hur jag än beter mig så blir jag ALLTID sist vid matbordet. Och ensam då såklart eftersom alla har ätit klart och hunnit iväg.


Jag försöker komma undan detta ensamätandet med att vara ute i GOD tid. dvs börja grädda INNAN alla har kommit hem. Så jag har ett pannkaksberg att ställa fram på bordet. Men det blir visst aldrig så.

 Så fort jag hällt smeten i pannan står barn nummer ett brevid spisen och säger

"mmmmm... gott jag är såååå hungrig"

Barn nr 2 kommer när den andra pannkakan är klar. Bara att skicka den på tallriken direkt.

När dom har ätit klart och det fortfarande inte har blivit nåt pannkaksberg att ställa fram på bordet, så kommer den hungriga tonåringen från skolan.

*steka steka,grädda,grädda* Phu!!

Nu börjar jag bli riktigt hungrig oxå.

När tonåringen är klar så hör jag sambons bil rulla in på gården.

Fortfarande inget berg med pannkakor.

*ännu mera steka*

Sambon bänkar sig och börjar äta.

Nu är jag ordentligt hungrig så nästa pannkaka som blir klar glufsar jag i mig,ståendes, böjd över bordet, samtidigt som jag vänder nästa pannkaka i stekpannan.

När smeten är slut och stekoset ligger tjockt över köket kan jag äntligen sätta mig vid bordet.Ensam ,med i bästa fall,två pannkakor. Har jag tur så finns det lite sylt kvar till mig också ;-)


"Men gör en ungspannkaka då människa" tänker ni nu....men se det hjälper inte heller, en sån räcker inte lång i denna familj så då måste jag ändå fylla ut med pannkakor ;D


Men hur kan en mamma stå emot smicker från sina barn...."du gör dom godaste pannkakorna i heeeela världen"

Jag vet ,jag veeet att alla barn säger så men....jag trillar ju dit varje gång.

Så snart står jag där igen,lutandes över bordet med en pannkaka i mungipan och en på stekspaden.


Men nu....nu ska jag ha kaffe!!!


Av Camilla - 20 oktober 2008 08:15

Äntligen är "oxveckan" över.

Nu ska jag gå och sova. Ända tills våren känns det som. *längtar redan efter sköna maj*


Kan nästan känna den härliga vårvärmen från bilden nedanför.

Stormamma tog bilden  i mitten av maj för ett år sedan. Bara nån vecka innan vår allra första tävling. Då var temperaturen 32 grader. Härligt!!!


Natti blöggärs!!!

Av Camilla - 19 oktober 2008 14:06

.....i att slänga med pinnar. Å helst ska dom vara stora,så han kan piska sig själv på ryggen med dom.

Disk dask!!!


Kolla ögonen.....visst är han lite galen ;p

Av Camilla - 18 oktober 2008 23:20

 Har du swimmingpool?

- Nä men jag har damm under sängen!




Vet ni vad jorden heter på latin?"
"No, tell-us!"


Den gästvänliga skaraborgstanten ropade glatt till sina besökare:
"É dé nån som vill ha kaffe, så säg bara te!"



Vad är det som rör sig i huvudet på en katt?
Misstankar.


Vad tjänar en kirurg i snitt?

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards