♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 10 november 2008

Av Camilla - 10 november 2008 14:58

All våran fluffiga snö har nu regnat bort. Idag är det så grått och trist så det är ju inte sant. Blåser gör det oxå i 200 knutar.

Nä,ska det promt vara vinter i detta land så vill man väl åtminstonde ha SNÖ!

Nu blir man ju helt deppig av att titta ut. För att inte tala om hur lortigt det blir inne pga detta jädrans väder. Jag är glad att jag har bara en vovve vid dessa väderlekar ;D .Skulle gärna ha en hund till men jag och min sambo är inte riktigt överens i den frågan.....än ;-).

Jaa vad bjuder dagen på i övrigt då? Inte mycket. Jag har ganska nyss vaknat så det blir väl inte så mycket annat än det vanliga...mat,dammsuga,tvätta,plocka,plocka plockaaaaaaa!

Hur kan dom röra till så förfärligt här hemma? Helt otroligt! Jag är ingen pedant men när det är grejjer ÖVERALLT blir jag lätt galen. Tänk va skönt om det gick likafort att få snyggt igen ,som det verkar gå att få det rörigt.

Som jag brukar säga till min väninna-"Jag tror fanemig jag plockar ihjäl mig!!!"

"Men sluta plocka nu ett tag" säger sambon.

Jo det kan ju han säga som inte behöver ta reda på det. Gör jag det inte NU så måste jag ju iaf göra det SEN. Då är det bättre att få det gjort direkt.

En dag nyss här, när sambon fick nog av mitt muttrande och gnisslande om "hur svårt kan det vara att hålla i ordning,tvätta ta fram rent till barnen" osv så säger han

-Tycker du att det är lätt att byta fönster?? Att snickra ihop ett förråd eller byta lister?

NÄÄÄ säger jag surt då såklart. Vilken jävla jämförelse! *muttrar*

Men det tycker JAG är skitenkelt,säger han, lika enkelt som du tycker att det är att hålla det snyggt här hemma. Jag KAN inge sånt.!!

Hrmpf...jag kapitulerar väl då....för tänk om jag skulle få lov att hjälpa till med snickring varje gång det skulle göras nåt här hemma...då blev det inget av med det ;D

Skit oxå....nu vann han igen. Nu måste jag dammsuga....Moahaaaa!


Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards