♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 26 november 2008

Av Camilla - 26 november 2008 21:07

Vi gör i ordning julskinkan dagen före julafton. En riktigt god skinka ska naturligtvis ungsbakas tycker vi. MUMS!

Många, som både jag och min sambo har frågat,säger att "jooo visst gör vi skinkan i ugnen".

Ja ni har den inne i flera timmar alltså undrar vi då.  "Näää i några minuter bara när den griljeras" får vi ofta till svar.

Men snälla männsker utbrister vi då. Menar ni att ni har färdigkokt skinka!!?? Det är ju inte ens i närheten av en ungsbakad!

Så lyd ett gott råd kära vänner om ni nu endast skulle ha fått smaka på kokt julskinka.

Gör den i ugnen för bövelen! 

Ja men det är så lättvindigt med en färdig kokt menar många. Men det kan jag säga att det är med ungsbakad oxå. Rulla in den i folie bara så sköter den sig helt själv i ugnen i några timmar.

Ni kommer inte att ångra er,promise!


Så där ja nu ser jag fram emot många härliga kommentarer omkring detta.


Natti natti!!!

Av Camilla - 26 november 2008 13:36

I dag har jag tjuvstartat med adventspyntandet. Jobbar ju hela helgen så jag vill gärna vara klar tills dess.

Eddie har följt mina förehavanden med stora ögon...."åååj va fiiint, Ooo så trevligt....osv.

Nu har jag i allafallt fått ordning i köksfönstren å Eddie längtar tills det blir mörk. Ska vi inte tända julmusten snart undrar han. GULL!!!!!!

Han hörde väl när jag sa till pappa att vi skulle julpynta idag. Pynt/must. Hehe!


Nu ska jag äntligen på återbesök hos läkaren. Skulle ju få tid efter en månad men nu vete katten hur lång det har gått sen dess.

Hoppas hoppas han skickar en remiss till nån som verkligen KAN det här med smärta som inte syns!!!

Som det är nu så kan jag varken ligga på rygg eller sitta ordentligt. Jävlit påfrestande på min ära.


Återkommer säkert till kvällen. Hej på er!!!!

Av Camilla - 26 november 2008 09:39

Nån har förlagt den. Å det kan då rakt inte vara jag...det måste vara sambon som slängt den som han springer och plockar å städar hela tiden!!!

*rösten dryper av ironii*  Moahaaaaaa!



Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards