♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 25 november 2008

Vissa saker kan man inte förklara!

Av Camilla - 25 november 2008 05:58

Det var en man som kom in på en bar och såg en bonde sitta vid ett bord och sakta bli fullare och fullare. Han såg mycket deprimerad ut. Mannen gick fram och frågade:
- Vad är det som har hänt?
- Vissa saker kan man bara inte förklara, svarade bonden.
- Försök! Så illa kan det väl inte vara, uppmanade mannen.
- Bonden suckade och sa:
- Jag höll på att mjölka kon idag när hon plötsligt tog högra benet och sparkade omkull hinken och spillde ut mjölken.
- Det var väl inte så farligt, inte nog för att sitta här och supa dig full.
- Vissa saker kan man bara inte förklara, suckade bonden.
- Vad hände sen?
- Jag tog ett rep och band hennes högra ben vid båsets högra vägg, tog upp hinken och började mjölka igen. Men just som jag fyllt hinken sparkade hon omkull den med vänstra benet och spillde ut mjölken.
- Det var ju olyckligt men fortfarande inte nog för att sitta här helt nere och supa.
- Vissa saker kan man bara inte förklara, suckade bonden.
- Vad hände sen?
- Jag tog ett till rep och band hennes vänstra ben vid båsets vänstra vägg, tog upp hinken och började mjölka igen. Men just när jag fyllt hinken viftade hon omkull den med svansen och spillde all mjölken.
- Du har verkligen otur min vän, men är det verkligen tillräckligt för att vara så deprimerad?
- Vissa saker kan man bara inte förklara, suckade bonden.
- Vad gjorde du sen?
- Jag hade inte mer rep så jag tog av mig svångremmen och band hennes svans vid takbjälken... det var då mina byxor föll ned och min fru kom in och... vissa saker kan man bara inte förklara!

 
 
Ingen bild

frippe

25 november 2008 07:39

Stackars bonden!! Livet är inte så lätt allagånger.
Vad händer idag då? Har ni något roligt på gång? Själv så ska jag iväg och handla en del julklappar och kläder till mig och min man.
Kikar in senare, kramizz....

 
lotta

lotta

25 november 2008 12:23

ooops,stackars bonde!!och i dessa tider med alla tidningsskriverier också...

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Sabine

Sabine

25 november 2008 12:38

Javisst va d..Hihi..:)Pappa blir glad när han får se sin schäfer:)

http://sabine.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

25 november 2008 13:51

Hihi! Arme man!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Eva å Kira

25 november 2008 14:15

*asg* tack för de goda skrattet de behövde jag *asg* Kjamizzz

 
Yvonne

Yvonne

25 november 2008 17:19

Hahaha! Stackarn! Det VAR nog inte så lätt att förklara!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

26 november 2008 01:19

Ha ha ha . Den var bra, stackars karl.

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards