♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under december 2008

Av Camilla - 4 december 2008 10:05

....men vad gör du här ute i snön....gå hem och lägg dig sa jag.

Men han hörde nog inte....stackars Imse.

 Kuppjärkar ska inte vara ute i snön.

Av Camilla - 4 december 2008 09:59

En lite rå dikt men eftersom jag har lite rå humor så gillar jag den här. *förlåt mig snälla tomten*  Hehe!


Midvinternattens köld är hård...

 

Midvinternattens köld är hård
tio små tomtar i djupsnö går.
Rävsax gömd under täcke vitt
knipsar nisse av på mitt.
Livsandan snabbt ur honom tryter
snart i eget blod han flyter.

Nio små tomtar i midnattstimma
traskar fram i månljusstrimma.
Ugglan hoar i sitt näste
istapp faller tyst från fäste.
Nisse spetsas utav tappen
ligger sedan död på trappen.

Utanför dörren står gröten och ångar
åtta nissars intresse den fångar
med stigande hunger fatet de nalkar
en stackars nisse på kanten halkar
han slinter, han kämpar, han sliter sig blöt
men sjunker likväl i kvicksandslik gröt.

Många springor stugan har
där sju små nissar in sig tar
katten bakom dörren ruva
slukar nisse med hull och luva
resterna av tomtehand
suger misse bort från tand.

Sex tomtar över golvet kila
sedan snabbt uppför bordsben ila.
När sista tomten över kanten hasar
tappar han greppet och nedåt rasar.
Faller nedåt likt ett lod
mattan röd av tomteblod.

Tomtar fem i väldig iver
springer fram bland faten ty hungern river.
Nisse snubblar på sitt skägg
faller rakt på knivens egg.
Lilla nisse, stackars saten
rinner ut i sillsalaten.

Fyra tomtar har festat på sill
nu de släcka törsten vill
mot glöggen de ila i samlad tropp
tar för sig av drycken i varsin kopp.
Ner faller nisse i glödhett hav
likt skållad mandel hans skinn faller av.

Tre tomtar omkring i granen svingar
mellan ljus och änglavingar.
Nisse sig för nära våga
strax han står i ljusan låga
doftar snart som vidbränd stek
ångrar då sin ystra lek.

Två tomtar omkring sig tittar
då en smällkaramell de hittar.
Nisse ner på den då hoppar
men för detta den ej stoppar
på tak, på golv, på gardinens frans
finns nu nisses hjärnsubstans.

Husbonden stiger upp i natten
för att kasta lite vatten.
Under husbondens tunga toffla
nisse blir till krämig våffla.
Snön ligger vit lite här och var
och inte en jävla tomte finns kvar.

 
Av Camilla - 4 december 2008 08:52

Jag har ju tidigare berättat(gnällt) om mitt problem med värk. Var ju på ett återbesök till läkaren nyss och han remiterade till en sjukgymnast igen. Inte samma jäkla gymnast som förut dock.

Jag var väl inte helt nöjd med mitt besök där för jag hade ju velat att han skulle skicka mig vidare åt nåt håll. Vart vet jag inte riktigt men det känns ganska tröstlöst att gå så här och inte få reda på var värken kommer ifrån.

Men men, vi börjar väl hos gymnasten då få se om hon kan hitta på nåt som lindrar. Jag får väl nöja mig med det så länge tänkte jag.

Döm om min förvåning när jag igår fick ett samtal från självaste doktorn.

"Jag tycker att du ska röntga din rygg,så jag tänker skicka en remiss till röntgen " säger han.

 Vaaaaa,öhh? JA TACK snälla doktorn DET var väl ett steg i rätt riktning tycker jag.

Underbart!!! Nu minns jag inte riktigt vad han sa men det skulle bli en lite mer avancerad rtg  iaf. Skikt röntgen var det nog.

Hurra hurra vad jag blev glad för detta. Hoppas att dom hittar felet där!

Sista tiden har värken i ryggen varit olidlig....phu det tar på både kraft och humör att ha ont.  Blääää!


Men mitt humör steg flera grader efter detta samtal. Hoppas jag får en tid på RTG före års skiftet. *håller tummarna*


Nu väntar kaffe och macka!

Av Camilla - 3 december 2008 14:18

Jag hade 12 flaskor i min källare. Emellertid tyckte min hustru ej om detta spritinnehav, varför hon bad mig hälla ut alltsammans i vasken.

Eftersom jag inte vågade säga emot henne började sålunda mitt vanskliga arbete.

 Jag drog upp korken ur den första flaskan och hällde ut innehållet i vasken, med undantag av ett glas som jag drack ur.

Så drog jag korken ur den andra flaskan, hällde ut innehållet i vasken med undantag av ett glas som jag drack ur.

Jag drog sedan korken ur den tredje flaskan, hällde ut ett glas med undantag av det innehåll som jag drack ur.

 Så drog jag korken ur den fjärde vasken, hällde flaskan i glaset, som jag drack ur.

Sedan drog jag upp korken ur det nästa glaset, hällde korken i flaskan och drog ur glaset.

Därefter drog jag korken ur flaskan, hällde vasken i flaskan och satte korken i flaskan med glaset och hällde whiskeyn på flaskan.

Då alla flaskor voro tomma, stödde jag huset med ena handen medan jag räknade flaskor, korkar och glas med den andra. Det blev 29 precis.

 För att vara riktigt säker på min sak räknade jag en gång till. Den gången blev det 74 igen. Då huset passerade förbi räknade jag det hela om igen och till sist alla husen, flaskorna samt vaskarna med undantag av en kork, som jag hällde i huset och drack ur.

Av Camilla - 3 december 2008 09:11

Hade ju planerat att åka till Fam Löfgren i morgon. Skulle ju träna, snacka lite strunt och så skulle ju Frippe komma en sväng. Men som det blev nu så stannar jag hemma. Vill verkligen inte riskera att jag drar dit nån äcklig magsjuka!!!

Andra gången nu som vi planerat date men det har gått i stöpet. Vi får börja sikta in oss på ett nytt försök :D

Idag kan jag lova att det blir inte många knop här hemma....det tar på krafterna att ha magsjuka.

Tack alla rara för krya på dig kommentarerna. Det var nog dom som hjälpte till så det gick över ;D


Phu, måste luta mig en stund!

Av Camilla - 3 december 2008 09:06

Ja snön alltså. Det vräkte ner hela dan och halva natten. WOW så juligt oc fint det blev. Hoppas det får ligga kvar nu bara temperaturen ligger på nolla nu....vi håller tummarna.


Så här vackert var det i morse.



Snömonstret



Snygg stil ;D


Heeeelt galen i snö

Av Camilla - 2 december 2008 15:16

....så kunde jag ha legat sjuk och ostörd hela dagen ;D.

Sovit bort min sjuka och sluppit känna illamåendet som hela tiden sköljer över mig.

Nu är jag ju inte en man så jag måste få hem barnen från skola och dagis, laga mat till barnen och se till att vovven kommer ut. Jaja,ni ursäktar väl min ironi :)

Hoppas kunna hålla mig på benen tills sambon kommar hem vid 19-tiden. Phuuuuuust!


*tycker så väldigt synd om mig själv just nu*



/Camilla...drar sig sakta in på toa.....

Av Camilla - 2 december 2008 08:48

Det blir varken tandis eller bakning. Har känta av ett äckligt illamående hela morgonen men försökt att ignorera det.

Till slut gick det inte längre. Fick lämna återbud till tandis.

Har nyss gjort ett trevlig besök på toa.....ajöken, nu bäddar jag ner mig igen.....uuuuurrrrk!!!!

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards