♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under december 2008

Av Camilla - 8 december 2008 14:04

Oh no det regnar och blåser små jävlar! Huhuuu va trist.

Vi drog oss iallafall ut och var lite kreativa innan det blir grönt ute igen....nej jag hoppas att det blir minus nu. Dom har då sagt så på TV.


Kolla ....vem tror ni har byggt den här??? Ja inte är det då barnen iaf. Dom har jag bara som kamoflage, ajj lavv pläjjing inn dä snåww ;o))



Hunden är galen i snöbollar och snö....


 

Här fick killarna syn på en reparatör som klängde i en lyktstolpe...

Av Camilla - 8 december 2008 10:55

Under natten har det snurrat ordentligt i mitt huvud.  Då är det inte tankar som snurrat utan hela jag ;D

Varje gång som jag har lag mig på sidan har det dragit igång ett gungande utan like.  Det har snurrat så jag nästan fått hålla i mig i sängen!! Jag skojar inte.  Jädrans obehagligt. Har haft sånna här snurr anfall tidigare men aldrig så här kraftigt,jag blev nästan rädd,tänkte att nu får jag en stroke eller nåt.

Snurrelisnurrsnurr hela natten.

Nu är det iaf bättre tack och lov. Snurrar ingenting när jag är uppe.

Det finns ju nåt som heter Kristallsjuka. Det är små kristaller i örats båggångar som rör sig på nåt vis vid läges ändring. Därav yrseln. Det är väl nåt sån jag fått en släng av. Inget man gör nåt åt iaf.

Hoppas det inte blir lika till natten bara....skulle behöva en natts ostörd sömn.

Minns inte när jag sov en hel natt utan att bli väckt. Är det inte barnen som ropar så är det sambon som snarkar nånting så in i h-vete så jag håller på att bli stollig. GAAAH!!!

Jag har hotat med att jag ska klippa av gomseglet på honom om han inte slutar brumma på nätterna ;D

Hitills har mitt hot haft noll effekt...


Nu ska jag och Eddie spela lite Super Mario ;-))

Han har ännu en gång lyckat radera all data på spelet....jag har ju klarat över halva spelet,TVÅ gånger,men nu är det bara att börja om från noll . Igen!

"Bla jott Eddie" ;0))

Av Camilla - 7 december 2008 20:16

Har aldrig varit med om maken! Tjopp tjopp sa det, sen var vi klara med våran handling ;-)

Detta trots att det var väldans mycket folk i farten. Men allt flöt på så bra i ett fint tempo så vi hann inte ens tröttna innan vi var klara. Har ni varit med om nåt liknande?? Så ska det vara :)


Snön har fallit även idag så nu får vi väl tro på vädergubbar och gummor som lovat minusgrader framöver.


Till kvällen väntar Wallander och kompani.

Hälsar på er i morrn kära vänner,har lite att pyssla med innan filmen.


Trevlig söndagskväll!!


Ps hur ser det ut i övriga landet? Har ni fått nån snö?

Av Camilla - 7 december 2008 08:15

...för alla tröstande kommentarer!!! Det värmer gott ska ni veta! Tack tack!!

Jag vältrade mig i självömkan igår och förbannade mitt dumma misstag om och om igen. Och för att vrida om diskvalificerings kniven lite lite till så skulle det ha blivit klassvinst oxå!


Men nu så...idag är det en ny dag och det hjälper inte ett dugg att tänka på att jag skulle ha gjort annorlunda. Men en sak är säker.. jag kommer aldrig någonsin att göra om detta misstag igen :)


Nya friska tag inför nästa tävling .Det blir förmodligen i januari. I början av februari är det tävling i Rättvik igen och då ska jag dit och ta revanch;))


Idag styrs färden till Borlänge för lite julklappshandling .Pustigt men kul.

Em och kväll tillbringas nog ute på skotrarna. Ett mycket roligt vinter nöje tycker vi ;p

Vi har fått så mycket snö här att man knappt tror sina ögon. Fantastiskt. Ser ut som det brukar göra på gammeldags julkort!


Lite frulle nu då innan vi ska ut och trängas i affärerna.


Hej på er!!

Av Camilla - 6 december 2008 11:24

Våran bästa tävling hittils och VAD gör jag??? Vad ända in i helvete gör jag!!!???

Tar fram bolljäveln ur fickan och ger den till Bentley INNAN vi kommit ut ur ridhuset!!!!!!!!

Man får  ju inte belöna med leksak innan man lämnat plan! HJÄRNSLÄPP!

Detta medförde alltså en diskvalificering! GAAAAH GAAAAAAHHHH!


Det gör ont i hjärtat att se dom här fina siffrorna när dom var till ingen nytta idag :(


Plats       10

fritt följ  7,5

läggande    9

ink med ställ 10

rutan       8

apport     9

fritt hopp 9

fjärr         9

helhet     8,5

 Summa   178 P !!!!


Jaa va fan ska jag säga.....IDIOT!!!!!


Nu mina kära vänner ska jag gå och hugga av mig huvet :-)



Ps Stort GRATTIS till Madde och Melker som drog till med LP2 idag på 163 P


Bra jobbat!!


/ Camilla,mycket MYKCET besviken på sitt dyrköpta misstag............men vääääldig nöjd med Bentleys insats idag. Guldvovven ;)

Av Camilla - 5 december 2008 01:16

Det låter väl som en bra förberedelse inför en tävling. Är ut och jobbar extra i natt  så i dagen tillbringas i sängen.

Så jag vill påstå att jag och Mr B sover oss i form ;-)

Övriga tävlande i min klass behöver inte känna nån som helst konkurrens (ifall nån nu skulle göra det) Vi tar det som det kommer.

Har blivit väldigt dåligt med träning inför den här tävlingen.

Meeeen det går som det är meningen. Går det åt pipan så kommer det fler tävlingar.

Vi gör vårt bästa.


Passar på att önska er en riktigt skön helg. Återkommer kanske på lördags kvällen med en tävlingsrapport ifall det är nån som är intresserad av resultatet  ;o)


Natti på er!!

Av Camilla - 5 december 2008 00:56

Igår låg hela gårdsplanen full av tung blöt snö. Var ut och försökte dra unden det mesta men fick ge upp ganska snart.

Gav en vink till tonåringen att han kunde skotta lite grann medans jag var i väg och hämtade barnen.

"Jaadå" sade han utan att protestera.

När jag kom tillbaka med småttingarna så var han i full färd med att kara undan snön. Hela gården gjorde han ren!!!! Ett gediget arbete!!!

All snö som han körde undan la han på ett och samma ställe,detta för att han skulle kunna bygga en snögrotta åt sina småbröder. *hjärtat sväller*

Hela kvällen var han ute och lekte med småkillarna i snön. Dom var helt svettiga när dom kom in,nöjda och med stora leenden i sina rödblommiga ansikten.


Gissa om det var varmt så varmt i mitt bröst när jag smög i fönstren och såg hur han,den stora lilla storebrodern lekte med sina småsyskon.

Dom små som avgudar sin storebror och njuter av varje sekund dom får vara med honom. Det är ju inte alltid man vill ha småbrollorna med sig ;D


Avslutar med en bild på bygget.....vackert :D 

Av Camilla - 4 december 2008 10:51

Kolla in dom här bebisarna hos Lena. Helt otroligt!!!

Jag blev helt imponerad!!! Jösses vad folk kan!

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards